Jag och kompis ska ha en engelska uppgift i skolan om att göra en tidning. Och vi valde ju att göra en om motorsport, nya bilar, styling och lite äldre bilar.
Men det står ju helt stilla i huvudna på oss, och nu undrar vi om vi kan få lite hjälp av några av er!
Jaha du menade så. När vi hade engelska (Gjorde aldrig då, läste bara i biltidningarna men skrev aldrig ngt ) så hade vår fröken en massa engelska tidningar, däribland bil tidningar. Om inte annat finns det kanske i erat bibliotek?
Eller Googla på det så kan ni ju få upp oändligt många artiklar!
Gå och köp en engelsk biltidning på någon välsorterad kiosk eller dylikt så ser ni hur det ska se ut, Max Power t.ex. är som en blandning av Slitz och Street Extreme fast tre gånger så många sidor
Sedan kan ni ju söka bland bilarna i eskilstuna här på Garaget (bilar, sök, alla fält: eskilstuna) och välj några intressanta och gör lite intervjuer, kan ju bli riktigt bra
Jag har sysslat med fanzine inom musik...jävligt kul. Intervjuer recensioner m.m. Men det tar tid om man ska vara seriös. Det finns ju bra dataprogram där man gör tidningar. Nu var det ju typ -97 jag höll på och det har nog kommit massa bättre program efter det. så jag kan inte tipsa om namnet på dem tyvärr.
Bra idé från millen att kontakta nån från E-tuna för intervju.. Kolla hur upplägget är i andra biltidningar och skriv sedan egna frågor utifrån det.
Jag tycker nog också att ni ska söka upp nått intressant project eller dylikt här på garaget kanske, sen åka dit o intervjua och fota. Skulle ge ett väldigt seriöst intryck av eran uppgift. Lycka till hur ni än gör, Mvh/Mats
Behöver ju inte leta efter tidningar som redan är engelska.. Bläddra lite i bilsport och kolla deras reportage och gör ett eget fast skriv på engelska.
Jag tycker nog också att ni ska söka upp nått intressant project eller dylikt här på garaget kanske, sen åka dit o intervjua och fota. Skulle ge ett väldigt seriöst intryck av eran uppgift. Lycka till hur ni än gör, Mvh/Mats
Ja det borde ju ge ett VG+ eller MVG tycker man.
Absolut!!!
Överväg tanken iaf..
Nja, för att få bra betyg krävs lite mer än en bra grundidé. Ganska mycket faktiskt.