3495
Sök

Ta bort tråden!!

12 086 Inlägg
11 oktober 2008
#21
Det bästa med en 940 GL är att man inte än behöver regbesikta med annan motor (tror jag)
Bara hinka i en motor med trevägsrening och va glad.

KHRacing
11 oktober 2008
#22
JapMax skrev:
Det bästa med en 940 GL är att man inte än behöver regbesikta med annan motor (tror jag)
Bara hinka i en motor med trevägsrening och va glad.

Rent teoretiskt så måste man faktiskt regbesiktiga även om man lägger i en utbytesmotor.

källa. SBP Tekniska ( samt SFRO)

Maskinbefäl
1 038 Inlägg
11 oktober 2008
#23
Annars så brukar det bästa vara att spela med öppna kort och berätta precis för försäkringsbolaget vad man gjort och att man skulle regbesiktiga med den nya motorn.

Anledningen till motorbyte är många och kan t.ex. vara att den gamla skar... Det är inte olagligt att byta till 16V i den bilen.

/Magnus

Till att börja med. Ber om ursäkt för min applesi (apple dyslexi). Ipaddan och jag är inte alltid överens om vad som skall stå...

208 Inlägg
11 oktober 2008
#24
säger man inget till försäkringsbolaget så tror jag inte dom bryr sig, hade en gti 8v. hinkade i en 16v. krockade och försäkringsbolaget var t.o.m och tittade på min bil. öppnade huven och allt och sen var det inge mer me det... så lika att bara chilla och låta tvisten ta sin tur.

Wrum!


Sök