3733
Sök

Koppla in extraljus till Saab 9-3 -00

313 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Fick en ljusramp för ett tag sedan, fjärrljus. Tänkte montera dessa på bilen nu. saab 9-3 -00.
Gör mig dock inte klok på hur dom ska monteras. Hur själva rampen monteras har ja fixat. Dock kablaget.

Jätteglad om någon skulle kunna hjälpamig. Ljuset ska aktiveras när jag slår på helljuset. Asså de ska agera som extra helljus. Ska dock vara släkt när det enbart är halvljus. Har nebart en glödlampa för både halv å helljus fall det spelar någon roll.

Jätteglad om någon kan berätta hur man gör, gärna en liten ritning med så kanonschysst smile

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

Dunken
23 juli 2008
Finns kabelhärva att köpa hos saabåterförsäljaren, går tyvärr inte koppla hur som helst på nya bilar.
Har man otur så får man felkoder om man kopplar hur som helst.
//Dunken

Finns säkert nån som säger att det inte spelar nån roll, men det är mitt tips iaf för felfritt användande.

313 Inlägg
23 juli 2008
Trådstartare
Dunken skrev:
Finns kabelhärva att köpa hos saabåterförsäljaren, går tyvärr inte koppla hur som helst på nya bilar.
Har man otur så får man felkoder om man kopplar hur som helst.
//Dunken

Finns säkert nån som säger att det inte spelar nån roll, men det är mitt tips iaf för felfritt användande.

tack för tipset, tror det ligger något i det du säger då moderna bilar är byggda av nästan bara elektronik =/

Annordnar illegala ubåtsrace i Venedig

1 Inlägg
12 oktober 2008
mrdanjel skrev:
Fick en ljusramp för ett tag sedan, fjärrljus. Tänkte montera dessa på bilen nu. saab 9-3 -00.
Gör mig dock inte klok på hur dom ska monteras. Hur själva rampen monteras har ja fixat. Dock kablaget.

Jätteglad om någon skulle kunna hjälpamig. Ljuset ska aktiveras när jag slår på helljuset. Asså de ska agera som extra helljus. Ska dock vara släkt när det enbart är halvljus. Har nebart en glödlampa för både halv å helljus fall det spelar någon roll.

Jätteglad om någon kan berätta hur man gör, gärna en liten ritning med så kanonschysst smile

Hej
Jag undrar hur du löste monteringen av extraljusen????jag sitter med 2st hellaljus och funderar om jag skall försöka fästa dem BARA i plasten med hjälp av biltemas hållare.... men det känns inte tillräckligt.

Har du några bilder

Sök