3194
Sök

Hackar vid låga varv!

72 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
#1
Hej! Har en ford orion 1.6 -92 som hackar när man ligger under 2500 varv.. men efter det känns det ingenting, vad är problemet, hur löser man det?!?!

1 417 Inlägg
1 maj 2006
#2
kolla stiften, oljan.
Finns det möjlighet att du har kondens i tanken? Köp fryskydd på en mack och skvätt i tanken isåfall.


72 Inlägg
1 maj 2006
Trådstartare
#3
Jag vet inte om ja kan ha det! Har precis införskaffat bilen.. så ja har inte hunnit kolla så mycke o så! men jag ska kolla det du sa! tack för hjälpen..

79 Inlägg
1 maj 2006
#4
Ja har samma problem med min pocket bike, den hackar me på låga varv.. men när man kommer upp i varv så går den som en dröm tongue men kan stiften vara dåliga eller nåt??

Press any key... were is the "any key"???

72 Inlägg
2 maj 2006
Trådstartare
#5
Joo det e mycket möjligt att det är stiften men jag ska se över den när ja får tillbaka den om några dagar! Tack för hjälpen

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
3 maj 2006
#6
Kolla slangar (vakumslangar och allt) på insugssidan..  Har svajig / hackig tomgång f.n. ska byta insugsslang (sprucken) när den kommer hem.. Beställde fr. GBG igår.

brl skrev:
hejj är det nån som vet hur många hk en volvo 440 glt
Hör ioförsig inte till teråden, men den ligger på 102 hkr..


Streetracer
53 Inlägg
3 maj 2006
#7
Har exakt samma fel på min bil. detta har blivit värre å värre. nu går den på 3 cylindrar när den blir varm. Ska lämna in den på måndag. Har bytt tändstift, rotor, fördelarlock(inget med saken att göra kanske smile) ojlebyte, luftfilter, växelspaksknopp hehe. Men inget hjälpte, den går bättre, men samma fel på den. troligen är det elfel i bilen.
meddelar efter måndag vad det va för fel.

Mazda 323F DOHC!
Det går som det ska!

1 277 Inlägg
6 maj 2006
#8
freddp skrev:
Har exakt samma fel på min bil. detta har blivit värre å värre. nu går den på 3 cylindrar när den blir varm. Ska lämna in den på måndag. Har bytt tändstift, rotor, fördelarlock(inget med saken att göra kanske smile) ojlebyte, luftfilter, växelspaksknopp hehe. Men inget hjälpte, den går bättre, men samma fel på den. troligen är det elfel i bilen.
meddelar efter måndag vad det va för fel.
Funderar fortfarande inte på att byta bil?



Sök