3935
Sök

trasig turbo på en nissan 180zx

108 Inlägg
6 oktober 2008
Trådstartare
hej!
jag funderar på att köpa en nissan 180zx -88 med trasig turbo. gamla ägaren kör dagligen med bilen men turbon har varit trasig i flera års tid. hur beter sig bilen? är det något att ha?
någon med erfarenhet?

MVH

KHRacing
6 oktober 2008
Den lär vara SLÖÖÖÖ :-) då den med turbon har 122hk...

skaffa en T-25:a - passar 95% rakt på & så ändra bränsletrycket (& lite annat) så har du 15-180hk

Ett T-25 agg kostar från 300 på annons...

mvh Kristian

& du - SBP ser det inte ens.

108 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
okej. men hur många hästar borde bilen ha som den är? kan man köra med trasig turbo?

KHRacing
7 oktober 2008
kalle9000 skrev:
okej. men hur många hästar borde bilen ha som den är? kan man köra med trasig turbo?

du skall kunna köra den med trasikg turbo ja, men den kommer vara SLÖÖÖÖ... går inte att säga hur mkt effekt denhar med trasigt agg.

Mr: Mike
231 Inlägg
7 oktober 2008
Ingen höjdare att egentligen köra bilen med trasig Turbo. Din Lmm och bränsle blir helt "fucked-up". Motorn bör dra betydligt mer soppa. Plus att om turbon är riktigt sönder i axeln så läcker din turbo ut olja i avgassystemet (dåligt för motorn).

Så om du nu ska köpa den så se till och få ett bra pris, sen plocka ner motorn och renovera.

//Mike

-=What we do in life, echoes in eternity=-
-=TACK TILL=-
-Philip "Wassen" -Lennart (Allt med bil och däck) -ECUmaster.se - Erland Cox (topplocksverkstan) - Leif (Leifs Billackering) - Jesper (abrmotorsport.se) - Gustav "Gurra" - Övriga grabbar i garaget

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
8 oktober 2008
ligger en annons på www.200sx.nu..500kr

108 Inlägg
8 oktober 2008
Trådstartare
okej. vet någon om turbon sitter lättåtkomligt i dessa bilar?

KHRacing
8 oktober 2008
kalle9000 skrev:
okej. vet någon om turbon sitter lättåtkomligt i dessa bilar?

ja, det är relativt lätt att byta & fixa & dona med dessa.

2 924 Inlägg
8 oktober 2008
om du ska byta till en T25 på en 180zx så bör du absolut montera dit en IC också för de har ingen orginal...

~ Life is short, have FUN! ~

71 Inlägg
9 oktober 2008
Det är inte bra att köra med trasig turbo då bl.a lagerdelar från turbon kan hamna i oljan som i sin tur hamnar i motorn vilket kan skada den rejält.

108 Inlägg
12 oktober 2008
Trådstartare
okej. jag tänkte främst bara fixa bilen så man kan använda den som vinterbil... jag skulle kunna få den för en spottstyver så därför funderar jag på den. Men kan det va något annat som är fel på bilen? det är en man i 40-årsåldern som inte är så bilkunnig som äger bilen nu i dagsläget... det enda han sa var att turbon inte laddar. annars går bilen som den ska. den rykte inte heller vad jag såg. han använder bilen dagligen och bilen har varit så under flera års tid.

vad kan det annars vara för fel på bilen?

KHRacing
12 oktober 2008
hehehe kom att tänka på en sak..... den har 122 hk orginal så det är inte säkert att det ens märks att den laddar eller ej - så bilen kanske 'är i prima skick ändå med fungerande snurra.  :-)

108 Inlägg
13 oktober 2008
Trådstartare
ja, det är möjligt. han skulle nog inte orka använda bilen i dagligt bruk om den skulle va helt slut och ryka o ha sig. den lät allafall vanligt och rykte ingenting speciellt... om jag köper den ska jag sparka liv i turbon och använda som vinterbil:) men vad är viktigt att tänka på?

Sök