2985
Sök

Jordisolatorn funkar ej, HJÄLP?

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Tjena!
Köpte mig en jordisolator, eftrsom jagar brus, och generator vinande i mina basar!

Men när jag kopplade in isolatorn så fick jag inte fram någon signal, precis som om den bryter allt ljud! Jag testade och byta håll på kablarna och alla håll o kantar jag kunde hitta!
Det funkar när man bara kör med kabeln från stereon till steget men ej när man kopplar in isolatorn, kollade även så bägge kablarna var hela och det är dom!hmm

Ringde upp företaget som ja köpt isolatorn av och sa att den var paj så dom skickade en ny! Fick även samma fenomen med den nya:mad: Ringde dom igen då sa som att prova den på hemma stereon, om den funkar då så är den inte trasig!
Testa förslaget och då fick jag ljud igenom:O, varfår får jag jud nu och inte i bilen:mad:

Någon som har några tips som kan göra så ja kan lösa problemet?neutral

Kan säga att Huvudenheten jag har är en Pioneer DEH-5000UB och steget är en Denver CAP-4100!
Och sen kör jag med en trippelavskärmad lågnivå kabel!

Köpte isolatorn från: http://www.mnaudio.se/ShowProduct.aspx? … mp;cat=312

Snälla hjälp mig!!

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
Larven_90 skrev:
Tjena!
Köpte mig en jordisolator, eftrsom jagar brus, och generator vinande i mina basar!

Men när jag kopplade in isolatorn så fick jag inte fram någon signal, precis som om den bryter allt ljud! Jag testade och byta håll på kablarna och alla håll o kantar jag kunde hitta!
Det funkar när man bara kör med kabeln från stereon till steget men ej när man kopplar in isolatorn, kollade även så bägge kablarna var hela och det är dom!hmm

Ringde upp företaget som ja köpt isolatorn av och sa att den var paj så dom skickade en ny! Fick även samma fenomen med den nya:mad: Ringde dom igen då sa som att prova den på hemma stereon, om den funkar då så är den inte trasig!
Testa förslaget och då fick jag ljud igenom:O, varfår får jag jud nu och inte i bilen:mad:

Någon som har några tips som kan göra så ja kan lösa problemet?neutral

Kan säga att Huvudenheten jag har är en Pioneer DEH-5000UB och steget är en Denver CAP-4100!
Och sen kör jag med en trippelavskärmad lågnivå kabel!

Köpte isolatorn från: http://www.mnaudio.se/ShowProduct.aspx? … mp;cat=312

Snälla hjälp mig!!

en sån pryl e bara en nödlösning på de riktiga problemet  som säkerligen är för dålig jord elle bränd signaljord på din stereo.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers:

På steget har jag ställt in att den bara ska spela LowPass inte HighPass eller allpass, det du menar me lågpassfilter? Sen så har jag inte tänkt på om den har egen bas utgång, utan kopllade bara in steget i RCA utgången! Så du tror det är någon inställning?

evilaudio:

Okej ska kolla det där med jorden till stereon, vad menar du me bränd signaljord?

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
Larven_90 skrev:
Swedenrockers:

På steget har jag ställt in att den bara ska spela LowPass inte HighPass eller allpass, det du menar me lågpassfilter? Sen så har jag inte tänkt på om den har egen bas utgång, utan kopllade bara in steget i RCA utgången! Så du tror det är någon inställning?

evilaudio:

Okej ska kolla det där med jorden till stereon, vad menar du me bränd signaljord?

tjuter/låter de MASSOR när du tex byter låt??   isf kan ja nästan garantera dig att de e signaljorden som e pajj(jordslingan i lågnivåutgången)

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Jag tror jag har den Inställd på 50Hz, okeej kan testa med det, okej för sereon är bara 4 månader gammal o steget 3 månader gammal, så båda är, ju nya typ!

Asså när bilen är avstängd då brusar de o låter som en helikopter när man har sänkt ljudet max eller har svag volym på eller byter låt! Sen när bilen är igång så är det samma fast man hår ett vinande när man gasar! Menar du utgången på sereon som har pajjat då? För kabeln är ny iallfall!

Random Hero
4 047 Inlägg
14 oktober 2008
har exakt samma fel som du tongue säker på att du installerat allt rätt ?satte du jorden på steget före plusen tex ? ingen större fara om du inte hade lågnivå kabeln i då iofs men,

o förresten, tar de där filtret bort brus?

Dog food lid. Backwards

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
okej:P Japp installerat allt enligt manual!
Mjo det står att de ska ta bort bruset:P men vet ju ej nu där jag inte får det o funka!sad

16 197 Inlägg
14 oktober 2008
Larven_90 skrev:
Jag tror jag har den Inställd på 50Hz, okeej kan testa med det, okej för sereon är bara 4 månader gammal o steget 3 månader gammal, så båda är, ju nya typ!

Asså när bilen är avstängd då brusar de o låter som en helikopter när man har sänkt ljudet max eller har svag volym på eller byter låt! Sen när bilen är igång så är det samma fast man hår ett vinande när man gasar! Menar du utgången på sereon som har pajjat då? För kabeln är ny iallfall!

jo utgången på stereon kan va pajj.

hur å vart har du jordat steget??

Random Hero
4 047 Inlägg
14 oktober 2008
Larven_90 skrev:
okej:P Japp installerat allt enligt manual!
Mjo det står att de ska ta bort bruset:P men vet ju ej nu där jag inte får det o funka!sad

för ja har brus o har provat o byta allt som går att byta, 3 olika stereor, massa olika kablar, dragna både utanför o inne i bilen, annat batteri, skärmade silicon tändkablar, nya tändstift, skit bra jord tongue provat allt i en annan bil o då försvann det. så får göra en fuling o ta en sån där dosa, nån som vet om den fungerar o tar bort bruset ?

Dog food lid. Backwards

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Hmm låter stigt då stereon inte alls är gammal, men vem vet:P!

Har jordat steget underbaksätet i en jordögla som fanns där med en ca 70cm lång kabel, kommer ej ihåg hur grov kabel ,men en som följer med i en sats man köper!

Random Hero
4 047 Inlägg
14 oktober 2008
Larven_90 skrev:
Hmm låter stigt då stereon inte alls är gammal, men vem vet:P!

Har jordat steget underbaksätet i en jordögla som fanns där med en ca 70cm lång kabel, kommer ej ihåg hur grov kabel ,men en som följer med i en sats man köper!

slipa du ner till metallen då ? ta gärna på kopparpasta eller liknande o prova de, o kolla jorden från batteri till chassie, på min hade ja färg därimellan så de blev lite bättre när ja slipa rent där

Dog food lid. Backwards

Auditok
60 Inlägg
14 oktober 2008
Trådstartare
Okej, näe dett har jag inte prova, får ta o testa det!neutral

Sök