Haloj lämnade in en stötfångare hos min lokala lackerare som lackade men den hade tydligen fått stå i halen efter lackeringen, där den hade dragit åt sig damm (enligt lackeraren) och de blev en sån där kornig yta. När jag påpekade detta för lackeraren så erbjöd han en recond på stötfångaren. Ska man vara nöjd med det? eller ska man stå på sig och kräva nylackat. Vad hade ni gjort?
och hjälper verkligen recond känns som han tagit ut stötfångaren innan den hunnit torka och börjat slippa andra bilar brevid, och det verkar sitta i klarlacken.
omlack alt bjuda på lacken o lacka om nån annan stans.
Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info
med en rekond så kan han ju mena att han vattenslipar klarlacken och polerar upp den igen på så vis kan man få bort dammet som har satt sig
Jo de väl nått sånt jag tänkt mig att han gör, men säg då efter typ 1år då kommer väl klarlacken tappa sin lyster om man inte recondar/vaxar med jämna mellanrum.
Han e skyldig en omlackering om arbetet inte är korrekt utfört!!!! då hade du likaväl kunnat lacka den med burk!!! Bara stå på dig. Han e skyldig en ny lack!
Precis som föregående talare säger är han skyldig dig en omlackering om verksamheten är vit så att säga.. det är inte ett acceptabelt resultat efter en lackering utförd av en riktig lackerare.
Jo då verksamheten är 100% vit och måste väl säga att det inte är jätte kornigt utan det känns som ett lager damm alltid ligger över lacken, för den blänker väldigt fint och det är absolut inge fel på lacken om man tittar det är först när man känner på lacken som man märker det.
Men ska fan ta åka ditt imorgon, jag har varit för snäll mot den jäveln. Smart repair i karlstad är det som gjort skit jobbet.
Men ska fan ta åka ditt imorgon, jag har varit för snäll mot den jäveln. Smart repair i karlstad är det som gjort skit jobbet.
Hoppsan, här var du nog lite tidig att nämna firmans namn. Vad jag vet så är dom inte skyldiga att lackera om. MEN återställa så den är i nylack-skick. Kräver man annat tycker jag man krångla till det i onödan.
Dom kommer troligen gå tillväga på detta vis: Tvätta av stötfångaren, tvätta med lera/karosserisvamp för att få bort lackhinnan. Sedan poleras stötfångaren upp så den blir repfri=nylack.
Blir det däremot inte helt 100, så får dom lackera om istället.
damm är oundvikligt oavsett var man lackerar, sen tycker ju jag som lackerare att man lämnar inte ifrån sig ett jobb om det inte är 100% bra.. omlackering gör man oftast inte pga damm(för dammkorn blir det alltid mer eller mindre), däremot bör han ta in den,våtslipa och polera upp ytan, då får man bra resultat.Han har väl helt enkelt hoppat den biten...
Åkte bort med stötfångaren till en recondare idag och han sa kräv nylackering detta är kasst. Var där idag igen och han hade nog väntat mig känns det som, lackeraren följde med ut och kollade sen sa han kom in för lackering nästa vecka. Han erkände mer eller mindre att det var ett kasst jobb som utförts och han skulle se vem det var som hade lackerat.
tidig med hänga ut företags namnet tycker jag inte jag menar det ligger faktist på företagets ansvar att kolla så jobbet är bra utfört innan dom tar betalt och ger ut grejorna, precis som Sephiras skriver. däremot så uppskattar jag att dom ändå tar in bilen för nylackering utan vidare problem så på de sättet är dom bra Smart repair. men det är lite småtrist att en helt ny stötfångare ska lackeras två gånger pga. slarv