tjena! min audi a4 2002 har börjat knacka i framvagnen på höger sida. jag har funderat på drivknut eller hjullager men vet fan inte vad det är? det brukar inte komma förns den är varmkörd och det brukar inte komma förns man har kört lite hårt med den. det knackar bara när den inte driver, asså kopplar ur eller inte har nån växel i. och det slutar när man svänger åt båda hållen. jag har känt på hjullagret och drivknutar men kan inte känna nått tokigt med dom. det enda som verkade konstigt var att det kändes som att det glappa i lådan när man vred fram och tillbaks på axeln närmast den?? kan det vara i lådan det sitter?? någon som har en ide eller som haft samma problem?? problemet uppstod efter jag chippade den.
ok. asså det knackar / dunkar (gnisslar inte) bara när det går rakt fram och jag lägger ur växeln och rullar fritt, det slutar när jag svänger och den låter inte jämt utan bara ibland. oftast när jag kört hårt med den ett tag. men jag ska prova att backa med fullt rattutslag som du sa! tack!
håller med Rspeter. lämna in bilen för en ordentlig felsökning... eftersom audi är ett premium märke som lär kompetent personal hitta felet snabbt. *jobbar inte med audibilar* utan med lastbilar*