behöver hjälp att identifiera några missljud från min nyinköpta Golf gti - 92. Det ena är troligtvis gnissel någonstans från generatorremen kan man åtgärda detta med 5-56 eller ska man byta hela kittet?, för spänd så kanske något lager gått åt pepparn? det andra är skrammel från katalysatorburken + att det ryker ovanligt mycket när den är igång, vad är detta? Annars är bilen i mycket fint skick och med dessa små fel fixade lär den gå galant!
tack på förhand
Senast redigerat av -gummiKiller- (17 oktober 2008)
starta motorn och låt den gå på tomgång och lyssna vart gnisslet kommer ifrån. om det är remmen borde det låta ganska högt men kan också vara AC kompressorn eller bara spännrullen för remmen. och skrammlet från katalysatorn är nog insatsen som pajjat och du behöver alltså byta katalysatorn. darför den kanske ryker också. sen tycker jag du ska kolla mittre avgas fästet också. typ rycka upp och ner på röret och ser ifall röret sitter fast där för annars så kommer du inom snar framtid få byta främre röret pga av detta fel. VÄLDIGT vanligt på dessa bilar. eller kanske kan säga att ALLA bilar som inte åtgärdat detta fel innan har det felet fast dom inte vet om det.. lycka till med bilen! bra bil btw
behöver hjälp att identifiera några missljud från min nyinköpta Golf gti - 92. Det ena är troligtvis gnissel någonstans från generatorremen kan man åtgärda detta med 5-56 eller ska man byta hela kittet?, för spänd så kanske något lager gått åt pepparn? det andra är skrammel från katalysatorburken + att det ryker ovanligt mycket när den är igång, vad är detta? Annars är bilen i mycket fint skick och med dessa små fel fixade lär den gå galant!
tack på förhand
ett Tips...kör igång bilen...spruta vatten på remmar och skivor....tystnar de då så byt remmar..eller kleta dit remspray...