Billiga & "bra i test" vinterdäck 15 " samt Sommar 17"

Beeman
11 september 2008 · 46 Inlägg

Nån som känner till vilka vinterdäck som är billiga, typ max 500 kr/st och som är bra i test. Dubbfria eller med dubbar, spelar ingen roll. Har kollat på däckonline men det står inte som det gjorde förut hur bra däcken varit under test.

Samma sak angående 17 " sommardäck.

Ps. Jag e student så jag kan inte lägga ut så mycket men säkerheten kommer ju först.

FLindgren
11 september 2008 · 5 089 Inlägg

Inget illa menat men det finns inget bra vinterdäck för 500 kr.. kanske går att få tag i något begagnat. när dte gäller vinterdäck så får du vad du betalar för.. är ju ganska viktigt med bra vinterdäck också. Men kolla på däckonline. dom brukar ha ganska billiga däck.

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
poppio
17 oktober 2008 · 26 Inlägg
Niklas1987 NO
17 oktober 2008 · 2 182 Inlägg

Nexxen är jue ett bra å relativt billig däck, sen finns jue Toyo, å Uniroyal.

Åk till närmaste Däckfirma å fråga efter billigaste däcket, Nexxen till exempel, å olika dimensioner kostar jue olika.

Men finns inga däck som går på 500:- styck Du sparar knappt nått på att köpa regumerat, i vissa fall är det dyrare att köpa regumerat.

Du måste räkna in Balansering av däck å montering vid köp, så även om du får tag på ett däck för 450:- så får du räkna med att lägga på 2-300:- eller ännu mer

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang