2473
Sök

Nytt ljud till bilen! Tips på märke! Dls eller Impact?

Avstängd
116 Inlägg
17 oktober 2008
IMPACT Så du slipper bli ledsen

DLS är ljud för 40åriga gubbar och äldre

GAS och MDS är för volvo och epa folk

IMPACT är för rediga grabbar
Senast redigerat av frimarks (17 oktober 2008)

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
Titel??
30 Inlägg
17 oktober 2008
frimarks skrev:

Och det är ditt professionella utlåtande?

\\ Original är för Gubb-jävlar! //

Avstängd
116 Inlägg
17 oktober 2008
jajamen  fritt land och tycka som man vill

Borta Bra Men Helt Väck Bäst

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
17 oktober 2008
Illzi skrev:
frimarks skrev:

Och det är ditt professionella utlåtande?

Jag sätter upp våra produkter mot Impact vilken dasg som helst i veckan. Impact är bra, men det finns rätt mycket som är bättre.

Våra SEAS produkter är mycket bättre. Men de är också dyrare. Våra SQ är på samma nivå, utan tvekan. Köp där du känner att du kan få bra support.

mvh Jonas
Senast redigerat av jonash (17 oktober 2008)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

1 785 Inlägg
17 oktober 2008
frimarks skrev:

Men Sinus Live då? är man vadå? Just det dB Drag åkare!

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

730 Inlägg
17 oktober 2008
Varför alla dessa jävla klagande på bättre märken hit o det ljudmärket är till volvo o epa folk.. va fan finns dem som inte vill lägga ned en hel förmögenhet på ljud o då passar väl lite billigare , juste billigare märken som mds o exempel gas in.. men de spelar fan så bra för priset de sätter på sina grejer... ja börjar bli lack på allt detta skitsnacket... det mästa handlar om bilen skulle nog ja påstå då jag isolerade mina dörrar o gjorde en enorm skillnad... så mitt svar är väl köp vilketsom (då jag inte hört något utav de men verkar inte vara någon skit) men isolera ordentligt då lär du bli nöjd...

Mvh // Charlie

Fölkesberg Racing =)

1 785 Inlägg
17 oktober 2008
Shallie skrev:
Varför alla dessa jävla klagande på bättre märken hit o det ljudmärket är till volvo o epa folk.. va fan finns dem som inte vill lägga ned en hel förmögenhet på ljud o då passar väl lite billigare , juste billigare märken som mds o exempel gas in.. men de spelar fan så bra för priset de sätter på sina grejer... ja börjar bli lack på allt detta skitsnacket... det mästa handlar om bilen skulle nog ja påstå då jag isolerade mina dörrar o gjorde en enorm skillnad... så mitt svar är väl köp vilketsom (då jag inte hört något utav de men verkar inte vara någon skit) men isolera ordentligt då lär du bli nöjd...

Mvh // Charlie

Dr backe brukade säga att 75% av ljudet beror på installationen. Jag skulle nästa vilja säga att det är mer än så, det kvittar ju hur välljudande en högtalare är när den sitter felmonterad.

Visst är det mycket gnäll här, men det är lite roligt samtidigt att se dessa märkes fixerade personer som inte kan öppna ögon och öron för något nytt

Jag tycker du ska välja "Impact" det är mitt svar på din fråga
Senast redigerat av dbjanoz (17 oktober 2008)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

170 Inlägg
18 oktober 2008
frimarks skrev:

Du är bra konstig du? Jag har dls i bilen men är inte 40 och känner många som har dls å är inte 40+. Men det är ju inte så konstigt jag jobbar ju på DLS lager och vart där i åtta år och varit med å tagit fram högtalare som har vunnit eisa award!!! Så ålder spelar ingen roll:cool:

Gbg

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
18 oktober 2008
Skulle själv påstå att när man jämför liknande prisklasser (Jo för det GÅR inte att jämföra kit för 1500 mot 5000 och uppåt wink ) så snackar man mest karaktärsskillnad i ljudet.
Och att beskriva ljudkaraktärer över nätet är svårt eftersom alla människor är olika och upplever saker olika. Dock kan man säga om ngt låter vasst eller dovt osv ihop med vissa andra grejer.
Men summa sumarum, vi snackar nyansskillnader och det är upp till var och en vad man gillar och inte gillar.

Som djbanoz säger så ligger det mesta i installationen.
Som exempel så får man MKT bättre ljud för 15K som är BRA installerat än 30K som bara är inslängt i originaluttag utan ngt extra gjort....
Detta tror jag inte ngn säger emot wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Designer.
1 260 Inlägg
18 oktober 2008
frimarks skrev:

Nån som ens tagit upp GAS och MDS i den här tråden? Eller säger du det bara för du testat så mycket MDS och GAS så du vet att man måste ha volvo eller epa för att bli nöjd med sakerna?

Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot

PM Competition Team
711 Inlägg
18 oktober 2008
Precis som lonefox skriver så brukar det ofta vara. Jämför man bland de mer erkända märken i samma prissegmest så är det ofta inga jätteskillnader. DLS eller Impact? Saab eller volvo? Merca eller Bmw?
Rockford eller Piooner? osv?

Känn och kläm om du kan, lyssna även oxå om du har möjlighet, kan du inte det ja, då skulle iaf jag golla lite och söka på de produkter jag var intresserad av för att se vad andra tycker.

Själv hade jag förmodligen valt DLS men det beror nog mest på att jag haft en del DLS produkter själv och kämmer mig mer hemma med dom än Impact, dock låter båda produkterna i de lite dyrare prisklasserna riktigt bra om man ger dom en rättvis installation.

mvh J

www.bilstereoforbundet.se för dig som vill tävla i billjud

Sök