2196
Sök

Växelspak som inte vill vara still? hjälp mig!

21 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare!

Var och kollade på en volvo s40 här om dagen som jag var jävligt sugen på att köpa. Felet var att när man gasade, så åkte Växelspaken bakåt (som att det skulle vara galet mycket G kraft eller något).. vad är det för fel då? :S 

Snälla hjälp fort!

Mvh Patrik
Senast redigerat av Puttt-e (20 oktober 2008)

21 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Är det lätt att fixa?  Någon som vet?? big_smile
Senast redigerat av Puttt-e (20 oktober 2008)

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Okej, Vad kostar det att byta låda? :S Någon som vet?

Arbetsnarkoman...
1 098 Inlägg
20 oktober 2008
Kan vara bra att veta vad det är för bil också..

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)

21 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
speedfreak racing skrev:
Kan vara bra att veta vad det är för bil också..

Oj haha, missade det. Är en Volvo S40

Bessewisser
556 Inlägg
20 oktober 2008
Troligen är det bara kudden till växellådan/motorn som är dålig så när du gasar vrider sig motorn/växellådan. Har varit med om detta problem ett antal gånger!

Har ingen aning om vad det kostar att byta och jag antar att du inte har någon mekvana så räkna med en häftig prislapp från en volvoverkstad på några tusen!

//SkyNard

How low

741 Inlägg
20 oktober 2008
Har exakt likadant på min och var så på min förra bil också, men jag skiter i att, byter bussningen när växlarna börja hoppa ur smile
Senast redigerat av Joo (20 oktober 2008)

Allt i allo
358 Inlägg
20 oktober 2008
SkyNard skrev:
Troligen är det bara kudden till växellådan/motorn som är dålig så när du gasar vrider sig motorn/växellådan. Har varit med om detta problem ett antal gånger!

Har ingen aning om vad det kostar att byta och jag antar att du inte har någon mekvana så räkna med en häftig prislapp från en volvoverkstad på några tusen!

//SkyNard

Några tusen var väl ändå i snällaste laget.
räkna med 5k i arbete.

tror dock att du kan grejja detdär själv om du vet vilken ände man skruvar med på en skruvmejsel.

De é nice !

21 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Ramneborg skrev:
SkyNard skrev:

//SkyNard

Några tusen var väl ändå i snällaste laget.
räkna med 5k i arbete.

tror dock att du kan grejja detdär själv om du vet vilken ände man skruvar med på en skruvmejsel.

OKej tack för alla svar! big_smile

Herr
285 Inlägg
20 oktober 2008
Bussningen till övre motorfästet.

Sök