2539
Sök

Facebook, bra eller dålig community?

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
7 oktober 2008
Roz-104 skrev:
Skaffade oxå facebook för ett tag sen, men pallade inte...o så fattar ja inte heller varför man inte kan gå in på folks användare. Går bara på en del.

Det beror på att personen i fråga har ställt in att enbart hans/hennes vänner kan gå in på dennes sida. Tror även det går att ställa in vänners vänner. Själv har jag ställt in enbart vänner, för lite privat vill man ju ha det iaf. tongue

Dock förstår jag inte den här diskutionen om att nya facebook är så otroligt mycket sämre än gamla. Folk tycker verkligen om att klaga på random skitsaker.

Whine whine!

9 108 Inlägg
7 oktober 2008
Brandis skrev:
jag har ingen facebook och har aldrig ens haft tanken skaffa en, men dom äger ju allt du postar och lägger upp... hur bra är det? lika kasst som "FRA lagen", lägger du upp en bild på din familj, så får dom göra vad dom vill med den, dom får använda den i massiv reklamkampanj mot din vilja..

Men fet chans att dom (vilket dom inte verkar få, läste precis Jonesonos inlägg) använder någon tomtes familjebilder i en massiv reklamkampanj då, om dom nu gör det så ska väl personen ifråga bli överlycklig över publiciteten?

Och nej, jag har inte Facebook, det lockar inte för fem öre. Vi har tillräckligt mycket community här redan smile

2 337 Inlägg
7 oktober 2008
Jag gillar Facebook, bra sätt att återfinna gamla polare från skolan etc. Sen kan man ju välja Pirate English på språkinställningen, bara det gör den värd att använda tongue

Däremot har jag tröttnat på alla miljoner jobbiga tillägg som finns, men de är ju bara att skita i.

Thorssa
7 oktober 2008
Roz-104 skrev:
Wee skrev:
D. Runbom skrev:

Kommer du in på vissa användrare eller allas? smile

Det är för att man kan välja om folk ska komma in på sidan eller inte... är man "vänner" på sidan så kommer man in..

Mm, men de stämmer inte för mej endå. Jag har testat att gå in på en viss persons sida, men de har inte funkat. Så har jag bett en annan kompis att gå in på samma persons sida, o det har funkat för honom. O dom har inte varit vänner med varandra då. Skit skumt :S

Det finns många fler inställningar än vänner/ej vänner, t.ex. vänners vänner, om man är med i samma grupper etc.

Jag tycker sidan är ganska bra för att hålla kontakten med kompisar som man annars inte träffar eller hör så mycket ifrån i vanliga fall.

Diktator
968 Inlägg
7 oktober 2008
MilleN skrev:
Brandis skrev:
jag har ingen facebook och har aldrig ens haft tanken skaffa en, men dom äger ju allt du postar och lägger upp... hur bra är det? lika kasst som "FRA lagen", lägger du upp en bild på din familj, så får dom göra vad dom vill med den, dom får använda den i massiv reklamkampanj mot din vilja..

Men fet chans att dom (vilket dom inte verkar få, läste precis Jonesonos inlägg) använder någon tomtes familjebilder i en massiv reklamkampanj då, om dom nu gör det så ska väl personen ifråga bli överlycklig över publiciteten?

Och nej, jag har inte Facebook, det lockar inte för fem öre. Vi har tillräckligt mycket community här redan smile

står ju faktisk när man väljer att lägga bli medlem att man godkänner att dom äger all info man lägger upp, ungefär som google scannar alla dina mail som du får för att kunna anpassa sin reklam till dig bättre... och så vitt jag vet så ligger inte facebook eller google i sverige? utan i usa, och vad har vi lärt oss av dom? jo dom är världspoliser och sverige slickar deras rövar tills dom får eksem

gruvarbetare
152 Inlägg
7 oktober 2008
jag har det också men nu finns bara "nya facebook" o tappat funktioner tycker jag  :-/
"garaget.org"  finns där som grupp också  :-)
/steffe
Senast redigerat av steffe67 (7 oktober 2008)

148 Inlägg
10 oktober 2008
Trådstartare
Sarge skrev:
Jag gillar Facebook, bra sätt att återfinna gamla polare från skolan etc. Sen kan man ju välja Pirate English på språkinställningen, bara det gör den värd att använda tongue

Däremot har jag tröttnat på alla miljoner jobbiga tillägg som finns, men de är ju bara att skita i.

Hehe, lite " hitec " med english tongue

DFFL
9 020 Inlägg
10 oktober 2008
Sarge skrev:

lol, det visste jag inte.
Pirate english here i come!!!

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

956 Inlägg
10 oktober 2008
DoT skrev:
Har inte facebook, har inte heller ens funderat på att skaffa det.
Ser inte vad som är så bra med det. smile

Nee..kan bara hålla med där..

eldus veldus

Redlinefoto
259 Inlägg
18 oktober 2008
Facebook är ju helt ok,fast dom borde dra ner på alla flört grejer finns för mkt nu...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
Tycker den är bra att hitta folk med men alla extra plugins är så onödiga.

Henrik Eberlund

VW Ägare
1 011 Inlägg
19 oktober 2008
har startat en group som heter garaget.org på facebook så alla som har facebook kan joina den groupen.

Henrik Eberlund

508 Inlägg
20 oktober 2008
Tycker facebook är helt oki, man behöver ju inte gå med i allt man får. Har d mest för att kika in polares bilder och händelser, få kontakt med gamla klasspolare, och skriva/rita till varandra smile

Till Eberlund- Garaget har redan en grupp, till och med två om jag inte minns fel...

I bleed Ford blue
221 Inlägg
21 oktober 2008
Efter läst deras "villkor", så NEJ tack !

I dont need sex, the goverment fucks me every day !

Sök