3944
Sök

Byte av motor..

Fartglad ;)
128 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
Det har blivit dax att kasta ur den gamla spisen och i med en ny.
Men frågan jag har till er, hur är det att sätta in en motor som har databox?
är det svårt att koppla om allt så det funkar.
Min nuvarande motor är ju lite gammal wink 1,8s från 87..förgasare.
Fundera på en 2,3E.

Administratör
11 941 Inlägg
13 juli 2005
Byt bil, det är nog både enklare och billigare smile

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fartglad ;)
128 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
chrizz skrev:

Jo men vafan smile jag har ju blivit så fast vid min kärra nu, även om den är som en kvinna och får alla kärlek, alla pengar och så bråkar hon ändå smile

677 Inlägg
13 juli 2005
Mycket eljobb och en hel del annat. Jag skulle inte lägga ner det på en sådan bil. Annat om det vore ett dräpar projekt som skulle bli ascoolt. Men så är det ju inte riktigt. (inte illa menat)

Administratör
11 941 Inlägg
13 juli 2005
Kimze skrev:
chrizz skrev:

Jo men vafan smile jag har ju blivit så fast vid min kärra nu, även om den är som en kvinna och får alla kärlek, alla pengar och så bråkar hon ändå smile

äh, nästa bil kommer bli precis lika värdeful för dig smile

Det är bara bita ihop och inse att det är ett otroligt tidskrävande, dyrt och onödigt projekt att byta motor. Köp dig en turbobil istället, så blir det betydligt billigare att trimma, och du slipper extremkrångel som motorbyte.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Fartglad ;)
128 Inlägg
13 juli 2005
Trådstartare
BoraV6 skrev:
Mycket eljobb och en hel del annat. Jag skulle inte lägga ner det på en sådan bil. Annat om det vore ett dräpar projekt som skulle bli ascoolt. Men så är det ju inte riktigt. (inte illa menat)

haha nä det är inte direkt någon dräpare :]

Får väll göra som chrizz sa och köpa en ny bil med turbo, lite roligare grejer big_smile

Bilmekaniker
84 Inlägg
8 maj 2006
Jaja, men det e rätt gutt o byta motor i sin bil. Allas blickar:D Där kommer han med sin GL. Hehe. men jag skulle föreslå att du satt i en turbospis direkt. "om du nu inte hade planer på de"??.

Mercedes 500E - Called the "Wolf in Sheep's Clothing" by the press.....

Sök