2902
Sök

J*vla beslutsångest angående bilköp Audi S6/A6 2.7T, S4/A4 1.8T eller S3/1.8T Quattro

ElectroRaggare
885 Inlägg
22 oktober 2008
Jevlaranamma skrev:
1.6-1.7 är väl ändå ganska normalt för en V8 på 340hk så smile jag kör mest blandat så S6:an vore inte så bra för min del, jasså det var ju inte alls farligt, vilket bolag är det?

Jo känns som att det är bättre att utesluta "S" modellerna och satsa på dom standard istället.

NxV skrev:
1.6-1.7 är blandad körning, men med mycket stadstrafik. (landsväg snittar den 1.2 ungefär)
Jag är 23 och betalar cirka 700kr/mån i försäkring.

Men satsa kanske hellre på en a4/a6 avant med turbo och quattro. den är billigare i alla avseenden än en S4/S6:a.

Folksam är det , de var minst 4-5000/år billigare än alla andra bolag.
Men som sagt, satsa på en standardmodell, det mesta går ju att välja till på en standard förutom de underbara skärmbreddarna (tror jag iaf).... aaarrhg va fina dom är..

Chevrolet Tahoe -99 4x4 på M/T 33x13,5X20 däck
Dodge M880 -77 Blivande skogskung!

172 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Jasså, har alltid haft folksam på mina tidigare bilar så, vissligen kollade jag inte upp dom utan atava, länsförsäkringar typ. Haha så det stämmer att "S" modellerna är mer breddade, jag som trodde att jag bara inbillade mig big_smile

NxV skrev:
Jevlaranamma skrev:
1.6-1.7 är väl ändå ganska normalt för en V8 på 340hk så smile jag kör mest blandat så S6:an vore inte så bra för min del, jasså det var ju inte alls farligt, vilket bolag är det?

Jo känns som att det är bättre att utesluta "S" modellerna och satsa på dom standard istället.

NxV skrev:
1.6-1.7 är blandad körning, men med mycket stadstrafik. (landsväg snittar den 1.2 ungefär)
Jag är 23 och betalar cirka 700kr/mån i försäkring.

Men satsa kanske hellre på en a4/a6 avant med turbo och quattro. den är billigare i alla avseenden än en S4/S6:a.

Folksam är det , de var minst 4-5000/år billigare än alla andra bolag.
Men som sagt, satsa på en standardmodell, det mesta går ju att välja till på en standard förutom de underbara skärmbreddarna (tror jag iaf).... aaarrhg va fina dom är..

831 Inlägg
22 oktober 2008
Audi är jävligt dyrt överlag med service:ar och reparationer. Jag skulle satsat på en S3 liten och behaglig. Känns som en S6 är alldeles för stort för dig om du inte har några knottingar.

172 Inlägg
22 oktober 2008
Trådstartare
Jo visst Audi kostar att äga samt serva överlag, men det är kvalitétsbilar samt är helt underbara big_smile
S3 är hur nice som helst, saken är den att de inte finns några alls intressanta på blocket. Dom som är intressanta kostar över min budget eller precis så den räcker till. S6 är nog för stor men de största problemet jag har är om jag ska ha 3d eller 5d.

CrilleD skrev:
Audi är jävligt dyrt överlag med service:ar och reparationer. Jag skulle satsat på en S3 liten och behaglig. Känns som en S6 är alldeles för stort för dig om du inte har några knottingar.

Sök