Äntligen dags för bilköp, skulle egentligen köpt bil för x antal månader sedan men det har varit strul med ekonomin samt jobb, men nu är äntligen allting löst och jag kan äntligen skaffa mig en bil
Problemet är att jag verkligen inte vet vad jag ska satsa på, har bestämt mig att jag antigen vill ha en liten bik (S3) eller en AVANT och ingen sedan. Saken är den att jag har en budget idagsläget på 120.000-150.000:- Angående att jag väljer en liten bil eller kombi är pga ljudbygget.
Vet att det är jävla olika alternativ på bilarna speciellt motorn då, saken är den att jag inte kommer köra några streetrace direkt utan ska bara ha en bil för att ta mig från punkt a - b men visst kommer man säkert småraca vid rödljusen och leka
Planerna med bilen är att jag ska styla den lite smått, bygga ljud samt trimma. Inge överdriver direkt av något men angående trim så är väl målet 220-250hk max på 1.8T motorn då dom andra har en bra bit över 220hk samt är betydligt lättare att trimma om man ska ha 300hk
S3/A3 har ju haldex drivning vilket är inte lika bra som quattron (torsendiff) men har sett på ACE Competition's hemsida att de har någon slags uppgradering till halxed som ska göra en hel del skillnad på drivningen. Har ingen erfarenhet om det så vore inga fel om någon som gjort uppgraderingen kunde uttala sig om detta, om det blir större skillnad osv?
S4/S6/A6 2.7T vore egentligen det ultimata i alla lägen, saken är den att man bara inte ska ha råd att köpa bilen utan även att äga den samt andra diverse kostnader som tillkommer vilket inte är helt gratis till någon av dessa
Vette f*n vad jag ska skriva mer, har i allafall beslutsångest angående vilken man ska satsa på. Självklart kommer jag provaköra alla bilarna innan köpet blir genomfört men vill ändå ha lite tankar från er på garaget vad ni hade gjort och varför?
Konstigt nog lutar det mest åt en S3/A3 i dagsläget, men det känns som det ändras dagligen för min del