Mycket info finns att hämta på etanol.nu
För att summera vad jag lärt mig där (om jag fattat rätt)
Problem: Fetare blandning krävs
Lösningar: * Programmera om styrsystem
* Öka bränsletrycket till spridarna
* Större spridare
* montera extra styrbox
* mfl
Problem: Avlagringar i systemet
Orsak: Dessa kommer från gamla bensinen, byt bränslefi9lter efter en tid
Problem: E85 fräte/bryter ner
Orsak: Myt!
Är det lönt?
Svaret tycks vara att ekonomiskt - Nej Miljömässigt - JA
Sen kan man ju konstatera att om de ärade styrande har nån hjärncell kvar ändras reglerna så att A: konverterad bil får klassas om till "miljöbil" och lämpliga lättnader i avgifter. B: Ser till att indexregleringen mot bensinpriset tas bort....
Letar själv efter "ny" bil som lämpar sig för konvertering
PS!
E85 har oktantalet 105 => gott om utrymme för högre laddtryck/kompression....
//Shargo
&
vitvalen Mymq
(Audi 100 Avant Quattro)