20 oktober 2008
Trådstartare
Jag har fått ett irriterande problem med larmet till bilen. Till att börja med så måste man hålla "fjärrkontrollen" precis jämte sändaren för att man ska kunna aktivera och avaktivera larmet, och oftast går det inte ens då utan man måste trycka flera gånger innan den fattar.
Detta problem har jag haft hela tiden och de har jag helt enkelt löst med att jag inte brukar aktivera larmet om den står på en säker plats eller jag inte är borta allt för länge.
Såhär har de alltid varit men nu dom senaste dagarna har det blivit väldigt irriterande. När jag går iväg från bilen så låser jag den men jag aktiverar INTE larmet. Sen när jag kommer tillbaka och låser upp bilen och öppnar dörren så börjar de tjuta och blinka. Självklart försöker jag stänga av larmet men eftersom sändaren också krånglar så får jag ju stå där mitt på parkeringen och trycka flera gånger innan de blir tyst.
Det senare problemet har alltså kommit under dom senaste dagarna men det är inte varje gång jag kommer tillbaka till bilen som larmet går utan ibland kan jag öppna utan att larmet går.
Någon som kan tänka sig veta felet på båda eller något av problemen?
Det är min Honda Civic det gäller men larmet är inte original så de spelar kanske ingen större roll.