3727
Sök

Problem med larmet, startar av sig själv

124 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
Jag har fått ett irriterande problem med larmet till bilen. Till att  börja med så måste man hålla "fjärrkontrollen" precis jämte sändaren för att man ska kunna aktivera och avaktivera larmet, och oftast går det inte ens då utan man måste trycka flera gånger innan den fattar.
Detta problem har jag haft hela tiden och de har jag helt enkelt löst med att jag inte brukar aktivera larmet om den står på en säker plats eller jag inte är borta allt för länge.

Såhär har de alltid varit men nu dom senaste dagarna har det blivit väldigt irriterande. När jag går iväg från bilen så låser jag den men jag aktiverar INTE larmet. Sen när jag kommer tillbaka och låser upp bilen och öppnar dörren så börjar de tjuta och blinka. Självklart försöker jag stänga av larmet men eftersom sändaren också krånglar så får jag ju stå där mitt på parkeringen och trycka flera gånger innan de blir tyst.

Det senare problemet har alltså kommit under dom senaste dagarna men det är inte varje gång jag kommer tillbaka till bilen som larmet går utan ibland kan jag öppna utan att larmet går.

Någon som kan tänka sig veta felet på båda eller något av problemen?
Det är min Honda Civic det gäller men larmet är inte original så de spelar kanske ingen större roll.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
20 oktober 2008
kan de inte va dåligt batteri i fjärren eller bilen eller att motagaren börjar bli dålig?

124 Inlägg
20 oktober 2008
Trådstartare
volvo_dude skrev:
kan de inte va dåligt batteri i fjärren eller bilen eller att motagaren börjar bli dålig?

Det glömde jag skriva, är inte batteriet i fjärren för det är bytt. Kan va att mottagaren börjar bli dålig på något sätt. Går detta att fixa? Mottagaren är ju synkad med fjärrkontrollen så det är ju inte bara att byta ut mottagaren eller?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 oktober 2008
Vad säger larmkoderna?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
21 oktober 2008
Coffe_ skrev:
volvo_dude skrev:

Det glömde jag skriva, är inte batteriet i fjärren för det är bytt. Kan va att mottagaren börjar bli dålig på något sätt. Går detta att fixa? Mottagaren är ju synkad med fjärrkontrollen så det är ju inte bara att byta ut mottagaren eller?

Jo....den får kodas om bara.
De larm jag har haft o göra med så har det stått  antingen användarmanualen eller i installationsmanualen.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

124 Inlägg
25 oktober 2008
Trådstartare
Swedenrockers skrev:
Larm, märke och modell tack.
Originalfjärr eller "medföljande larmet"?
Årsmodell på bilen?
Så ska vi nog kunna reda ut det här.

Det är ett DEFA larm iallafall har jag sett efter att ha kollat på "megafonen" där ljudet kommer ifrån.
Står inget märke vare sig på fjärren eller mottagaren.
Antar att du behöver exakt modell med men det vet jag tyvärr inte. Får leta upp centralenheten för att se de och de har jag inte gjort än.
Jag vet egentligen inget om larmet då de va med på bilen när jag köpte den och det finns ingen bruksanvisning till den.

Bilen är en 92a (civicen på min profil) men eftersom det är eftermonterat så har det la ingen större betydelse?

Fjärren ser ut såhär

https://www1.garaget.org/gallery/archive/61094/489557_49iarh.jpg

Sök