3785
Sök

Passar delar från volvo 745 på volvo 945

This is me
334 Inlägg
26 oktober 2008
Trådstartare
Har nyss införskaffat mig en volvo 945 -95

Undrar nu om det finns delar från någon volvo 745 som passar på 945 tex dörrar baklucka inredning bromsar osv

Saknar nu nämligen motorkablage, allt inom bromsar (har abs blocket),M90 låda, och vä dörrarna + framskärm dåliga.

Vill gärna någon som verkligen vet svarar vad som passar om något passar?

1 142 Inlägg
26 oktober 2008
borde väll de... fronten passar ju på 745 från 945an... är inte 100 på dörrar men borde inte vara nån skillnad är väll samma kaross

Försöker iaf
1 998 Inlägg
26 oktober 2008
de som skiljer är inredning, motorer i vissa fall, front. kanske nö mer

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
27 oktober 2008
kan kort och gott säga allt passar om man vill

följande hade jag bytt på min 745 allt var från 945 96-98

front,dörrar,baklucka,kofongaren bak,växelåda,bakaxel,framvagnsbalk,styrväxel,fjäderben fram,inredning

det var istort sätt bara att bulta dit..men jag förstår inte varför man tar grejer från en 740?
när sakerna nästan är gratis till 940:isarna

Kör fort så hinner inget hända...

Fri fart för ett fritt folk!
14 167 Inlägg
27 oktober 2008
eftersom du ville ha lite lustiga saker så som kablar och grejer fungerar ej dom från 740

har du nya eller gamla elen? man ser det på kontakterna under instrumentbrädan
är det den med snabbkontakt och blå röda gröna osv kontakter så har jag en hel del elhärvor liggandes och kan kolla om jag har det du söker

dörrar passar från alla modeller dock skiljer infästningen på dörrsidorna på tidigare 740 men från 88B är det samma
minns jag inte helt fel så passar bromsarna från 740 med abs på 940 med abs dock lite osäker
eftersom jag alltid hänger över hela paketet och inte hållt på och små krånglat utan bytt allt istället

Kör fort så hinner inget hända...

Sök