Har nyss bytt stereo i bilen och innan jag gjorde det så satt orginal i. Men det är så att bara högtalarna fram funkar, inte dörrarna & hatthyllan. Så vitt jag vet har dom högtalarna aldrig funkat. Det kommer jätte lite ljud från högtalarna i hatthyllan om man spelar högt. Annars är allt dött förutom dom som sitter fram.
För övrigt är det en 93a. Någon som har några funderingar?
inställning på huvudenheten eller glappkontakt nånstans kanske
Har provat alla inställningar. Provat fade så det endast går på högtalarna bak. Och det kommer pytte lite ljud om man skruvar på fullt. Har även provat dra och vrida på varenda jäkla kabel som går från stereon. Har även provat sätta signal på en del utav kablarna som kan ha gått till inbyggda slutsteget. Kanske vore enklare om man hittade steget, Eller vilken färg kablarna är i. Har hört att det ska sitta under passagerarsätet. Men dom enda sladdarna som går upp där är till stolsvärmaren.
Steget brukar sitta under stereon i mittkonsolen, längst ner mot golvet. Lossa högersidan på mittkonsolen, dra undan mattan och dra plastpanelen bakom mattan bakåt/utåt.
whacco skrev:
frallan__ skrev:
inställning på huvudenheten eller glappkontakt nånstans kanske
Har provat alla inställningar. Provat fade så det endast går på högtalarna bak. Och det kommer pytte lite ljud om man skruvar på fullt. Har även provat dra och vrida på varenda jäkla kabel som går från stereon. Har även provat sätta signal på en del utav kablarna som kan ha gått till inbyggda slutsteget. Kanske vore enklare om man hittade steget, Eller vilken färg kablarna är i. Har hört att det ska sitta under passagerarsätet. Men dom enda sladdarna som går upp där är till stolsvärmaren.
Har nu vart ute och kollat där, finns en ledig "plats" men det fanns inget steg. Om det ska vara sånt här krångel så skulle jag nästan kunna tänka mig att dra egna sladdar till alla högtalarna.
Haha, my bad, jag har läst den meningen fler gånger men fattar tydligen inte dess innerbörd. Provmät på högtalarkablarna bakom stereon för att konstatera att ingen kabel är av/kortsluten eller hamnat fel.
Tror jag går ut och kollar det nu på en gång. Fast känns ju lite osannolikt eftersom det kommer lite ljud. Hittar jag inte felet idag så drar jag egna balar. Om det funkar.
Har hittat felet nu. Plockade bort högtalarna och öppnade "lådan" som dom sitter i och det visade sig att diskantens magnet i 6x9an hade lossnat och lagt sig på membranet. så magneten hade fäst sig mot den andra och då blir det ju lite svårt för högtalaren att låta så mycket. Men förstår inte hur det har kunnat blivit så på 6st högtalare, samtidigt.