Tja, hade en gammal JVC stero som tickade och strulade med usb-anslutningen bland annat. I övrigt var det bra ljud och inget brus i högtalarna.
Jag köpte en Pioneer DEH-P6000UB och kopplade in, allt gick smidigt men när jag provade den så hörde jag svaga brus från framför allt diskanterna. Detta hade jag inte innan, det är absolut inte någonting som stör en, och folk lägger säkert inte märke till det men när jag väl har hört den en gång kan jag inte sluta tänka på det.
Vad kan felet vara, finns det någon inställning i stereon som gör att bruset minskar, det är framför allt emellan låtarna det hörs, den lilla sekund av tystnad som kommer när man byter låt alltså.
Har sökt runt lite och sett att det kan bero på jordning osv men det var ju inget brus med den gamla stereon och således tror jag att det har med den nya stereon att göra.
Jag har presic samma problem.. ett svagt brud spelar ingen roll vilken volym man har på sterion eller ej de är alltid ett svagt svagt konstant brus... har dock en JVC sterieo.
Kan det vara de som ni sa med + kabeln och RSA kabeln ?
Jag har presic samma problem.. ett svagt brud spelar ingen roll vilken volym man har på sterion eller ej de är alltid ett svagt svagt konstant brus... har dock en JVC sterieo.
Risken är ganska stor att Singnalen som går i RCA-kabeln störs av magnetfältet som bildas runt +Kabeln.
Mvh Markus
Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson'' Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.
Risken är ganska stor att Singnalen som går i RCA-kabeln störs av magnetfältet som bildas runt +Kabeln.
Mvh Markus
Oh fasiken.. trodde de mesta störningar blev av generatorer osv.. men då blir de att riva ned allt o dra de på den andre sidan då..