3740
Sök

Pajad ruta vem ska betala??

827 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
lämna in min bil ida för att täta vindrutan o fixa dräneringen, och nu ringde dom o sa att limmet va så dåligt att dom va tvungna att limma om hela men när dom lyfte ur den så sprack den o dom fick sätta i en ny o att jag får ta det på min försäkring.
Den gammla va fin bara 1 litet stenskott,
ja tkr att dom sa betala för rutan, inte mitt fel att dom inte kan sitt jobb.
nån som råat ut för nåt liknande?

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
Ja, det är deras fel och du ska inte behöva betala för det.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 079 Inlägg
28 oktober 2008
FireTraXX skrev:

1 878 Inlägg
28 oktober 2008
Japp, deras fel att de gjorde sönder rutan. de får fixa det gratis för dig.

Edit: de har gjort ett felaktigt jobb, dvs handhavande fel när de tog ur rutan.
Senast redigerat av Frozen1985 (28 oktober 2008)

827 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:

tkr oxå det....det va ju knappast mitt fel

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
Andree skrev:
FireTraXX skrev:

tkr oxå det....det va ju knappast mitt fel

Att du en tvivlar...

Det är solklart att de ska betala för en ny ruta när de spräckt den, inte ditt försäkringsbolag.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2008
Sa dom ens till dig vad dom skulle göra för åtgärd ?

Om nu limmet var dåligt varför sprack rutan wink

Nae men täta brukar gå å göra utan å lyfta rutan...

203 Inlägg
28 oktober 2008
Vilka klåpare jag har jobbat som bilglasmästare så dem får stå för det helt klart. Det är nästan omöjligt att ta ur en ruta utan att den spricker så det borde dem veta. I det läget måste dem föra en dialog med dig innan så alla vet riskerna samt vem som står för vad om den nu pajar. Men till din fråga så självklart får dem stå för reparationen.

Mvh/Peter

Den som har mest prylar när han dör vinner

3 059 Inlägg
28 oktober 2008
Helt klart är det dom som ska fixa det själv.

Lämnar man in en bil till en verkstad för att få gjort ett särskilt arbete så ska dom ju också kontakta dig först om det skulle medföra merjobb.

Fattar inte hur dom kan spräcka en ruta för att plocka ur den.. sitter den limmad "sågar" man ju av limmet med tandad ståltråd eller liknande mellan rutan och limmet.. sen e ju rutan lös.. Bara att lyfta ur..
Så gjorde iallafall vi när jag jobbade på bilverkstad. Det var ingen ruta som gick sönder på alla dom gånger jag tog ur en iallafall. En framruta tåler ju en hel del.
Senast redigerat av Smajly (28 oktober 2008)

827 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Xuri skrev:

nee dom sa ju inget fören rutan va spräckt o utbytt
dom sa att limmet var så dåligt att dom va tvungna att ta ur den.

hade inne bilen där för ca 2 veckor sen för att täta o dom tog betalt o allt men det fortsatte ju läcka in, plus att dom skada mitt innertak längst fram vid rutan.

One Man Clan
4 287 Inlägg
28 oktober 2008
Andree skrev:
Xuri skrev:

hade inne bilen där för ca 2 veckor sen för att täta o dom tog betalt o allt men det fortsatte ju läcka in, plus att dom skada mitt innertak längst fram vid rutan.

Dom ska stå för allt...inklusive byte/rep av innertak om dom har tagit sönder de...tvekar dom så är de bara å ringa sverker på plus  eller KO

DFFL
9 020 Inlägg
28 oktober 2008
Hur fan kan du acceptera sånt?

Rutan ska du ha gratis och de ska även byta innertaket för samma pris. tongue

Russel Crowe, Gladiator.

827 Inlägg
28 oktober 2008
Trådstartare
Xuri skrev:
Andree skrev:
Xuri skrev:

Dom ska stå för allt...inklusive byte/rep av innertak om dom har tagit sönder de...tvekar dom så är de bara å ringa sverker på plus  eller KO

haha lätt jag ska ringa sverker...

"ska det va så?!"
Senast redigerat av Andree (28 oktober 2008)

741 Inlägg
28 oktober 2008
När jag var hos "bilglasmästarn" så frågade jag om dom kunde ta bort rutan och behandla rost och sen dit med rutan igen.. Men dom sa att det är nästintill omjöligt och ta bort rutan utan att den går sönder, det kanske var så dom menade? att tar man bort rutan så går den helt enkelt sönder, alltså dit fel?

Kanske så dom tänker? yikes
Senast redigerat av Joo (28 oktober 2008)

2 283 Inlägg
28 oktober 2008
Joo skrev:
När jag var hos "bilglasmästarn" så frågade jag om dom kunde ta bort rutan och behandla rost och sen dit med rutan igen.. Men dom sa att det är nästintill omjöligt och ta bort rutan utan att den går sönder, det kanske var så dom menade? att tar man bort rutan så går den helt enkelt sönder, alltså dit fel?

Kanske så dom tänker? yikes

Jo men de kan ju inte tänka att "Alla vet väl att om man tar bort en monterad ruta så går den sönder, det visste inte jag i vart fall."

R.I.P. Michael Jackson!

Sök