3459
Sök

mona sahlin full me skit som vanligt?

emil1986
27 oktober 2008
Penisionärerna fick inte alls det moderaterna lovat. Låginkomsttagare som skulle få 1.500 över i månaden fick inte det. De som tjänar mest på att fastighetsskatten slopades är de i lyxvillor i överklassområden. Bensinskatten höjdes istället för att sänkas. Ta från fattiga och medelklassen och ge till de rika är det moderaterna hela tiden gör. Sedan är det ju lustigt att Krisdemokraterna som är emot homosexulla inte får mer skit än de får, de skulle ut ur alliansen. Hade de visat rasistika åsikter hade de åkt ut. Är bögar mindre värda än invandrare?

3 354 Inlägg
27 oktober 2008
de gjorde så jag inte kan få nån ersättning nu när jag e arbetslös. de gjorde så att man måste jobba minst 6 mån (pratar inte om a-kassan). finns bara soc eller morsa...tråkigt hör henne.
Senast redigerat av Seth (27 oktober 2008)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
28 oktober 2008
Seth skrev:
de gjorde så jag inte kan få nån ersättning nu när jag e arbetslös. de gjorde så att man måste jobba minst 6 mån (pratar inte om a-kassan). finns bara soc eller morsa...tråkigt hör henne.

Även studenter blev numera räknade till "ingenmansland". Studerandebidraget (vid fullgod examen erhölls studenter under en kortare period ett a-kasseliknande bidrag innan arbete som en övergångsperiod mellan studier och arbete) försvann vid tillträdet. A-kassa finns inte för studenter utan det är raka vägen till soc, vilket de flesta vänder sig emot att gå till. Kanske inte så konstigt att många kommuner märkt av en ökning av socialbidragstagare.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

huh?
10 427 Inlägg
28 oktober 2008
Räknade ut att jag får ~1500kr i månaden i skatteavdrag iaf.
-trafikförsäkringsskatten & a-kasse-skatten ~500kr.

498 Inlägg
28 oktober 2008
jonesono skrev:
Seth skrev:

Även studenter blev numera räknade till "ingenmansland". Studerandebidraget (vid fullgod examen erhölls studenter under en kortare period ett a-kasseliknande bidrag innan arbete som en övergångsperiod mellan studier och arbete) försvann vid tillträdet. A-kassa finns inte för studenter utan det är raka vägen till soc, vilket de flesta vänder sig emot att gå till. Kanske inte så konstigt att många kommuner märkt av en ökning av socialbidragstagare.

Totalt sett över hela Sverige så har socialbidragen ej ökat.
I en del kommuner har utgifterna ökat och i en del minskat.
De kommuner med ökning av socialbidragen är ofta kommuner som tar emot mycket flyktingar.
Så ser verkligheten ut.

Personal- och beteendevetare
1 082 Inlägg
28 oktober 2008
enpatte skrev:
jonesono skrev:
Seth skrev:

Totalt sett över hela Sverige så har socialbidragen ej ökat.
I en del kommuner har utgifterna ökat och i en del minskat.
De kommuner med ökning av socialbidragen är ofta kommuner som tar emot mycket flyktingar.
Så ser verkligheten ut.

Det var väl knappast en nyhet... det satsas minst i dessa kommuner och integreringen är inte lyckad. Det intressanta är dock att det ökar där det generellt sett satsas minst i "vanliga" fall. Det blir bara värre där det redan är illa med andra ord.

Litterarum radices amarae, fructus dulces.

1 963 Inlägg
29 oktober 2008
Får Mona sahlin regera sverige går de mer än utför och då sticker jag..

Föresten vad tycker ni om Kungen? Han är ju verkligen inte riktig den människan.. Vill skjuta vargar för att det finns risk att dom exploderar i utvecklingen? För fasiken han vet ju inte va han pratar om.. Såg ni parlamentet igår? eller förrgår kanske det var, Magnus betner Vlken stjärna! Snacka om att säga precis vad man tycker smile

Men are not born - Men are made

Sök