5244
Sök

b230et pressar olja ur vevhusventilationen, varför?

Allt i allo
358 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
Som topic, den pressar ur sig olja, tömde luftburken för 3-4veckor sedan var ca 4-5dl olja, nu är det runt 1-3dl olja i luftburken igen, va kan vara felet. och hur åtgärdar man det? det är inte för mycket olja i motorn som jag läste i en annan tråd.

tack på förhand
/Ramneborg

De é nice !

Gillar stora förgasare
342 Inlägg
30 oktober 2008
Turbon som är slut?

Full gas sparar tid!
Portar och planar Volvotoppar.

Allt i allo
358 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
och hur hänger det ihop?! :S

De é nice !

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
polaren hade samma problem när vi rev motorn såg vi att ett stycke hade gått ur en kolv

"bara en mor kan älska en sån son"

118 Inlägg
30 oktober 2008
Gör ett komptest, borde ju vara lågt om det läcker ner såpass mycket kompression i vevhuset. Är det lågt så kan man ju tänka sig kolvringar. (Med tanke på högt vevhustryck)

4 001 Inlägg
30 oktober 2008
gör ett komptest.
har du pystrimmat eller på nåt annat sätt höjt laddtrycket?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Allt i allo
358 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
nope. men ska göra ett komptest. och vad ska det ligga på, om det är lågt vad ska ja göra då? riva motorn?

De é nice !

4 001 Inlägg
30 oktober 2008
jag kommer inte ihåg vad det ska ligga på men det ska inte skilja mer än 1-1,5 kg mellan cylindrarna.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Blyfot
829 Inlägg
30 oktober 2008
Ramneborg skrev:
nope. men ska göra ett komptest. och vad ska det ligga på, om det är lågt vad ska ja göra då? riva motorn?

Ja då blir de att meka lite och se varför..

"bara en mor kan älska en sån son"

Allt i allo
358 Inlägg
30 oktober 2008
Trådstartare
vad kan det annars vara?
finns det några fler symptom på dåliga ringar?
Senast redigerat av Ramneborg (30 oktober 2008)

De é nice !

Sök