Håller på med ett litet projekt! Har fått höra att dessa omvandlare låter ganska mycket! Stämmer detta? Dvs en omvandlare som gör att man kan plugga in en 220V pryl i bilen ( 12V ). Låter den mycket?
hmmmm beror det inte även på hur pass stor den är också? Jag tänker på en lite mindre modell! När man kör så blir man ändå bedövad av motorljudet och när man står still o showar så överröstar musiken väl?! hehe
vad e det du ska ha den till? antar att det e omvandling till ac du pratar om ofta drivs de prylar man ska ha med dc. då e det dummt att göra om från dc till ac o sen dc igen... mycket effektförlust. bättre att fixa en omvandlare som gör 12v det till den skrömstyrkan man behöver direkt dessutom kan en billig lite modell som du pratade om förstöra finelekronik pga den bara till verkar en ful fyrkantsvåg och inte en riktig sinusvåg, dessa som tillverkar sinusvåg e väldigt dyra ljud: om du nu måste ha en 230V ac omvandlare så låter som med ett tickande ljud (ungerfär samma ljud som blinkersrelät, men tystare o högre frekvens) man hör det om man är i nära men det är såpass lågt att bara man kommer 1 meter ifrån eller mycket annat ljud så hör man det inte. ta en som är lite kraftigare än det du ska ha den till, om man väljer en som precis passar kraven precis är det lätt att den får jobba hårt o slår då av sig självt om det blir för varmt o det kan skada det du driver.
ok då e jag mer osäker på direkt omvandling, kolla på adaptern vad den omvandlar strömmen till, antar att den har någon box som omvandlare innan själva neonrören kommer, läs på dem om du kan hitta nåt. annars har jag för mig att neon ska ha väldigt hög spänning för att lysa så det e svårt att fixa en adapter som klarar det direkt, kör på en 12dc>230ac omvandlare du, det ska inte heller vara så stora strömstyrkor i den tror jag. men kolla på dess omkopplare först och dimesionera 12v omvandlaren efter vad som står på neonet. håll koll på omvandlaren under första tiden och stoppa inte undan den direkt så du först ser hur den beter sig så du e på den säkra sidan