2936
Sök

snabbaste fabriks¨tillverkade bilarna

King Of The Road
154 Inlägg
31 oktober 2008
pars skrev:
Renault Espace F1 var ju en ganska stor överraskning för mig, som inte vetat om den innan tongue

Ang. listan så skulle jag gissa på att den är från 2003, så ingen bil nyare än 03 finns med. Skulle tro att t.ex. Koenigsegg CCXR skulle vart med annars smile

Rolig läsning smile

3.1 - 2006 Mosler finns ju med

Det är inte den som har mest pulver under huven som vinner,utan det är den som vågar bromsa sist innan kurvan som tar hem segern.
Men man måste veta sina begränsningar.
Lights out,Game Over!

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
31 oktober 2008

Så sinnessjukt coolt! En sån vill jag ha!
Senast redigerat av Hexenhammer (31 oktober 2008)

Quattro - bar å åk
621 Inlägg
31 oktober 2008
En till som man kan plocka in är

4,8 - 1984 Audi SportQuattro

Varför ha en turbo när man kan ha två?!?

730 Inlägg
31 oktober 2008
Men vart det inte Koenigsegg som gjorde en etanol motor som de vart tvunga att strypa ned för att få ha den i en vägreggad bil ? För de fick ut för mycket pulvet ?
wink där har vi min dröm bil tongue

Mvh // Charlie
Senast redigerat av Shallie (31 oktober 2008)

Fölkesberg Racing =)

174 Inlägg
31 oktober 2008
Om någon hittar en lista på serietillverkade modeller så upp med den! smile
Kitcars och diverse prototyper är ju nästan fantasibilar.
Hade varit kul med en lista över touring, rallycross och WRC-bilar också. Inte ofta man ser siffror på dom.

1 772 Inlägg
31 oktober 2008
IceEyes skrev:
Äh bara fejk, Mercedes 190 1,8 är ju inte med.

Exakt, 740in har dom ju också glömt. Den ska ju vara väldigt högt upp på listan har ja hört big_smile

If one day the speed kills me, do not cry, because i was smiling - Paul Walker
Shine can never beat attitude.

987 Inlägg
31 oktober 2008
5,2  - 1991 - Opel Omega Lotus.. Rätta mig om jag har fel

i like it load

Mästare
2 947 Inlägg
31 oktober 2008
Hexenhammer skrev:

Så sinnessjukt coolt! En sån vill jag ha!

Det är så den heter, Jag hade nån gammal bild på en sån men visste inte vad det var för något. Hittade samma bild på Google nu: http://jcforbes.com/jcfpics/albums/othe … oncept.jpg

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)

Rent A Retard !
674 Inlägg
31 oktober 2008
r-ted skrev:
jag har iaf ägt någon av bilarna på listan  big_smile

men som sagt finns ju många flera bilar som kunde passat in på den där listan.
Audi rs4 , Bmw M5, Audi Rs6 osv...

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
31 oktober 2008
JontaK skrev:
Några japanska rallyjärn som inte hade skämts för sig på den där listan (samtliga tider gäller 0-60mph):

Mitsubishi Evo
IV        4.8s
IV RS   4.4s
VI        4.4
VI RS   4.2

Subaru Impreza WRX (JDM)
Version III-VI                 4.8s
STi Version III-               4.6s
STi Type R Version IV-VI 4.3s

Källan är den brittiska tidsskriften Japanese Performance. Vissa tider är fabriksuppgifter andra är testtider (t.ex STi Type R). Källhänvisning är alltid intressant i sådana här fall tycker jag. wink
Samtliga dessa bilar är inte bara fabrikstillverkade utan också serieproducerade vilket många av bilarna på listan inte är.

Du får ju inte glömma WR1:an (0-62 mph 4,2 sec) vilken är den till dags datum snabbaste Imprezan från Fabriken, se gärna min inklistring i "hans" original lista.

Ha det gott kompis

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

174 Inlägg
31 oktober 2008
MickeMys skrev:
Du får ju inte glömma WR1:an (0-62 mph 4,2 sec) vilken är den till dags datum snabbaste Imprezan från Fabriken, se gärna min inklistring i "hans" original lista.

Ha det gott kompis

Mvh.Micke

Lurade på att lista WR1 men såg att den var nämnd redan. Dock har jag bara sett siffran 4.25s till 60mph.
Den bilens exklusivitet slår ju många superbilar, tillverkades ju bara i 500 ex!
Finns många Imprezor som är riktigt vassa men så ovanliga att det är svårt att hitta pålitliga siffror.
Exempelvis den något sjuka S201 Version VI GC8'an eller Spec C-baserade S202.
Lika mycket hk i den senare som i WR1 fast S202 är runt 150 kilo lättare! big_smile
S203 är säkert kvick den också.
Kan tänka mig att dessa tre specialare har 0-60mph tider på runt 4 blankt, kanske till och med lägre.

Evon finns också i trevliga versioner som hade hamnat långt upp på listan.
Exempelvis:
Evo VI RS Sprint 320hk
Evo VI Zero Fighter 340hk
Eller varför inte en Evo VI RS450 med 380hk och 530NM. big_smile

Sen är jag ganska säker på att ett antal RX7-modeller hade tagit sig in på listan med lätthet!
Kul hursomhelst att "vanliga" japanska bilar såsom JDM WRX'en kan slå rena superbilar på fingrarna när det gäller acceleration.

Sök