2835
Sök

Kapa fjädra på 740?

632 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Hejsan alla.

Jag tänkte sänka min bil nästa helg (Kapa fjädrarna ett visst antal mm.). Det är alltså en Volvo 740 GLT. Bilen jag har på min sida. Fjädrarna där bak vet jag att det bara är att kapa av med vinkelslipen. Men nu är min fråga hur man måste göra med fjädrarna där fram. En del säger att det räcker med att man använder fjäderspännare och kapar dem medan dem sitter kvar och andra säger att man måste plocka bort fjädrarna ifrån stöt dämparen m.m. för att sedan kapa dem när dem är loss och sätta dit allt sen igen. Så jag undrar till er som har erfarenhet inom detta om det räcker med fjäderspännare där fram bar eller om man måste plocka bort dem. Eller om ni har några andra bra tips. Är tacksam för alla svar och hjälp jag kan få.

Mvh/Tobias

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Gödseldräng
4 529 Inlägg
2 november 2008
fjäderspännare fram funkar fin fint big_smile
gorde det själv på min 740 jag hade en gång i tiden

632 Inlägg
2 november 2008
Trådstartare
Okej. Tack då vet jag smile

Team-Adolfsson skrev:
fjäderspännare fram funkar fin fint big_smile
gorde det själv på min 740 jag hade en gång i tiden

Kärlek växer inte på träd, den är gul och stavas T-5R :).

Volvoskadad
6 017 Inlägg
2 november 2008
sen får du ju sätta fast fjädrarna i skålarna så de inte hoppar ur när du hissar bilen,

Jonas

Random Hero
4 047 Inlägg
2 november 2008
va uppe en likadan tråd igår där dom tog upp de här, läs där så du inte gör fel tongue

Dog food lid. Backwards

77 Inlägg
3 november 2008
Volvo__Mannen skrev:
sen får du ju sätta fast fjädrarna i skålarna så de inte hoppar ur när du hissar bilen,

Vad säger besiktningen om att man kapar fjädrarna måste dom svetsas fast i skålen igen ? hmm

MVH

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
3 november 2008
bara att kapa på plats smile alltså du behöver inte ta bort dom men ska du kapa bitar som är mindre än ett helt varv så är fjäderspännare ett bra alternativ smile annars kapar du ett varv å sen kapar du det varvet i bitar så slippar du att fjäderbitar flyger iväg å skadar dig:)
å tillslut så sätter du slangklänner runt fjäderna å i fjäderskålen så är det godkänt på besiktningen:)

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Sök