28 oktober 2008
Trådstartare
Lill-horvi skrev:
Hur gick du till väga när du gjorde kolfiberpaneler?
eftersom att panelerna delvis var skumm så dränkte jag in dom med polyester ca 2ggr sen mattade jag ner dom och jämnade till med spackel. sen är det i princip samma som att hålla på med glasfiber bara att det är lite jobbigare att väta och styvare. 2 lager kolfiber lades. efter härdningen så mattade jag ner och la på ett lager polyester till, sen började jag med att slipa med p120 och arbeta sig till p2000 vatten slip (120, 240, 320, 500, 2000) eftersom att det är lite dumt att spackla till ojämna delar eller små porer kan man ju antingen lägga på mer polyester eller klarlack. det är välldigt viktigt att du inte slipar igenom polyestern så du slipar på kolfibern då kan det lätt se knas ut sen.
sen använde jag mig av en speciell tillsats till klarlacken så man kan lägga flera lager på samma gång, den härdar mycket snabbare Annars hade jag fått mellanslipa säker 20ggr
sen är det bara att klarlacka å slipa till man är nöjd, klarlacken slipades med kloss för att få bort dom sista små ojämnheterna.
-=Face your fears, live your dreams=-