3065
Sök

En snabb fråga om antal dämpare hos xtremt.se ang V70n HJÄÄÄÄÄLP!

1 079 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Tjänare.

Ska beställa dämpare och fjädrar idag, men kollar runt lite och en avgörande faktor är priset.

kollat på ge motorsport, där är det ju kit som kostar 4,4 till en V70n.

Men på xtremt.se har de inga kit när det gäller koni- och bilsteindämpare,, men de står "fram komplett"... Kostar det 2,4 för en bilsterindämpare fram eller två dämpare fram? Lite skillnad på priserna tongue Som sagt, kan ej mejla dem eller ringa för ska ha skiten nu... Vet att det står "antal", men måste vara säker ändå för jag vill inte ha hem 8 dämpare eller 2...

Tacksam för snabba svar!
Senast redigerat av Syst3m (4 november 2008)

245 Inlägg
4 november 2008
Varför skulle du inte kunna ringa dom imorgon? Även om du beställer ikväll tror jag knappast att dom skickar grejorna till dig under natten roll

1 079 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
E-son skrev:
Varför skulle du inte kunna ringa dom imorgon? Även om du beställer ikväll tror jag knappast att dom skickar grejorna till dig under natten roll

Ne, men farsan jobbar och jag är i skolan! Vill helst ha detta innan fredag...

2 924 Inlägg
4 november 2008
Komplett fram betyder ju 2st stötdämpare såklart om det bara är frågan om Koni/Bilstein stötdämpare

Beställ ett kit med dämpare och fjädrar, direkt från GE motorsport istället www.chassit.se
Senast redigerat av peegee (4 november 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

1 079 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
peegee skrev:
Komplett fram betyder ju 2st stötdämpare såklart om det bara är frågan om Koni/Bilstein stötdämpare

Beställ ett kit med dämpare och fjädrar, direkt från GE motorsport istället www.chassit.se

Jo men farsan vill ha riktiga grejer. Vågar inte riktigt chansa med GE, men jaja. Står ju komplett fram, men samtidigt skriver de all text i singular...

http://xtremtse943.e-butiken.se/?artnr= … cat_id=638
http://xtremtse943.e-butiken.se/?artnr= … cat_id=638

De är jag är intresserad av. Det låter ju rimligt med 2,4 för 2 st fram, inte 4,8 får 2 :s men man vet ju aldrig. Är det så att det är 2 fram och 2 bak man får är det givet. Hoppas att en vänlig en svarar med ett säkert svar! smile

1 079 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Ingen som vet??

2 924 Inlägg
4 november 2008
Ring GE, o är extremt kundvänliga och kunniga inom stötdämpare, det är absolut inga skitgrejjer, det är bra grejjer!

EDIT: Angående Bilstein så står det ju "Stötdämpare Bilstein Volvo S60/V70N - Sport fram, komplett. fjäderben"
... Det tolkar jag inte som komplett fram utan som 1st komplett fjäderben ...men visst det är luddigt skrivet...Ring dom!
Senast redigerat av peegee (4 november 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

1 688 Inlägg
4 november 2008
peegee skrev:
Ring GE, o är extremt kundvänliga och kunniga inom stötdämpare, det är absolut inga skitgrejjer, det är bra grejjer!

EDIT: Angående Bilstein så står det ju "Stötdämpare Bilstein Volvo S60/V70N - Sport fram, komplett. fjäderben"
... Det tolkar jag inte som komplett fram utan som 1st komplett fjäderben ...men visst det är luddigt skrivet...Ring dom!

Det är inte luddigt någonstans.
Precis lika klart och tydligt som att bensin på macken kostar 11 kr litern och inte 11 kr för fulltank.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

1 079 Inlägg
4 november 2008
Trådstartare
Losgard skrev:
peegee skrev:

Precis lika klart och tydligt som att bensin på macken kostar 11 kr litern och inte 11 kr för fulltank.

Eeh jo jag tycker det. Vem fan som har lite vett i huvve köper en stötdämpare?

Men får vänta med köpet då och ringer istället imorn.

1 688 Inlägg
4 november 2008
Syst3m skrev:
Losgard skrev:
peegee skrev:

Eeh jo jag tycker det. Vem fan som har lite vett i huvve köper en stötdämpare?

Men får vänta med köpet då och ringer istället imorn.

Jadu, precis som med bensin. Det köper man inte heller bara en liter av.
Det står ju, komplett fjäderben, inte kompletta fjäderben. En kurs i svenska kanske hade varit givande för din del.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Sök