3695
Sök

Språket i Garmins bilnavigatorer.

Miklen
4 november 2008
Trådstartare
Tjo

Är det nån mer än jag som stör sig på den usla översättning av texten i garmins navigatorer.. eller är det bara i min Nüvi 300 som det är fuckat..

Ex. I kartvisningsfönstret

ENG: Driving North On E45
SV: Kör Norr Till E45

Dom har allså tagit översättningen on/off=till/från istället för på/av och gjort jäkligt fel enligt mig, borde väl kalla syftningsfel eller nåt..

Detta stör mig såpass mycke att ja väljer att ha engelsk text i gps'en big_smile

Och för övrigt någon som vet om man kan ta sig in å ändra språket, alltså ifall det finns en mystisk fil nånstans med språken i smile

Godnatt smile

DFFL
9 020 Inlägg
4 november 2008
Klaga till Garmin så ska du nog se att det löser sig med en uppdatering.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

German Engineering
9 083 Inlägg
4 november 2008
Du får väl uppdatera GPS:en du har

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Miklen
4 november 2008
Trådstartare
..har uppdaterat..å klagat.. men inget har hänt det senaste året iallafall..Fick svar från garmin att dom skulle undersöka det..yeah right..
Senast redigerat av Miklen (4 november 2008)

249 Inlägg
4 november 2008
Tror inte Sverige är Garmins största intresse direkt så vi ska vara väldigt glada att dom ens slängt in en direktöversättning.

Skulle vara grymt om man kunde spela in eget dock smile

Miklen
4 november 2008
Trådstartare
..spela in egen röst är inga problem att göra det är texten ja vill åt.. Finns program som hanterar dom vbm filerna eller va dom heter.. Ligger ju i Garmin/voice katalogen.. Det borde ligga i deras intresse eftersom även lilla Sverige är en del i deras kundkrets.. tycker jag..

94 Inlägg
5 november 2008
Stör mig lite också, men det som stör mig absolut mest är att man i princip inte kan använda POI's överhuvudtaget! Iaf inte i min Nuvi 760.Visst, de syns.Men bara om man zoomar ner på myrnivå, så när man ser symbolen så är det försent! Eller också är man så nära att man ser stället ändå, men vad är det då för vits med POI's? Tanken är väl att man ska kunna se om det finns t.ex. en bensinmack i närheten medans man kör? (Utan att behöva stanna bilen och knappa sig in i en meny som visar en lista över POI's i närheten...) Har också klagat hos Garmin men utan nån vidare respons.
Lycka till!

Sök