Tjenare! jag har en volvo 740 med en B230A motor. de konstiga är att den varvar inte ur nånting. den är sjukt slö. generatorn laddar väldigt dåligt. Kan de ha nånting med de å göra att de inte finns nå ström till bränslepumparna eller nå??
Ja den går mycket bra i motorn annars. men det är orkan som fattas. sen finns det inge ström kvar i bilen när man stänger av den. Då är den så gott som stendöd
Okej! Har du kollat så inget som drar tjyvström när bilen är avstängd ? Hur mycket laddar generatorn ?
Jag har funderingar på om de kan vara generatorn. den läckte som fan vid vattenpumen igår så allt vatten sprutade rakt på den. De är ju inte allt för nyttigt för dom
Okej! Har du kollat så inget som drar tjyvström när bilen är avstängd ? Hur mycket laddar generatorn ?
Jag har funderingar på om de kan vara generatorn. den läckte som fan vid vattenpumen igår så allt vatten sprutade rakt på den. De är ju inte allt för nyttigt för dom
hm. Inga roliga fel . Men vanligtvis brukar en generator ladda runt 14 volt! Sen får du ju ta o fixa pumpen ev packningen eller slangar med
Jag har funderingar på om de kan vara generatorn. den läckte som fan vid vattenpumen igår så allt vatten sprutade rakt på den. De är ju inte allt för nyttigt för dom
Ta bort generatorn och försök få den torr, tex med en värmefläkt eller liknande. Sätt batteriet på laddning tills laddaren visar att batteriet är fulladdat, kan ta upp till ett dygn eller ännu längre.
När du har gjort dessa saker och satt tillbaka generatorn, då kan du starta motorn och mäta laddspänningen dels på generatorn och dels på batteripolerna. Ifall spänningen ligger på runt 14-14,4V när motorvarvet är 900-1000 varv och endast halvljuset är igång, så laddar generatorn som den ska.
Efter detta kan du prova hur motorn verkar gå, dvs om den fortfarande känns slö.
Senast redigerat av Drönirettab (10 november 2008)
Jag har funderingar på om de kan vara generatorn. den läckte som fan vid vattenpumen igår så allt vatten sprutade rakt på den. De är ju inte allt för nyttigt för dom
Ta bort generatorn och försök få den torr, tex med en värmefläkt eller liknande. Sätt batteriet på laddning tills laddaren visar att batteriet är fulladdat, kan ta upp till ett dygn eller ännu längre.
När du har gjort dessa saker och satt tillbaka generatorn, då kan du starta motorn och mäta laddspänningen dels på generatorn och dels på batteripolerna. Ifall spänningen ligger på runt 14-14,4V när motorvarvet är 900-1000 varv och endast halvljuset är igång, så laddar generatorn som den ska.
Efter detta kan du prova hur motorn verkar gå, dvs om den fortfarande känns slö.
Japp jag ska prova sätta batteriet på laddning så får man se om de blir nå bättre. Tackar så mycket för hjälpen