2236
Sök

Fortkörning? Hur mkt böter för 112 på 90-väg?

128 Inlägg
7 oktober 2008
Trådstartare
Är det någon som vet hur mycket man lär betala om man blir tagen av en väg kamera.

112 km på 90 väg?

Är lite sugen på att veta tog en i helgen.

9 108 Inlägg
7 oktober 2008
Runt 2400 har jag för mig.

91 Inlägg
Avstängd
962 Inlägg
7 oktober 2008
Släng lappen och slipp böter, det är billigast.

Gödseldräng
4 529 Inlägg
7 oktober 2008
jag körde 111kmh på 90 väg och fick 2800kr
fin fint sad

961 Inlägg
7 oktober 2008
körde 110 o fick 2800 tongue va glad att ja fick behålla kortet iaf

Pure DieselPower

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
10 november 2008
Äh, upp me hakan ni som körde 111 å 112, ni fick väl åtminstonde lite valuta för pengarna... tongue
Gjorde bort mej grovt idag å åkte 50 på 30sträcka med laserkontroll, kostade också 2800, men ja var ju bara 20 över... roll Fick dock rådet av de trevliga poliserna i tunga gruppen å köpa en trisslott då ja klarade lappen med en km/h big_smile  Tyvärr var den ena lotten en nit å den andra gav 25kr... hmm

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
10 november 2008
.. Därför ska man skruva av regplåten och va utklädd till Spider Man när man passerar en kamera wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Den är inte stor, men den är söt.
820 Inlägg
10 november 2008
IceEyes skrev:
.. Därför ska man skruva av regplåten och va utklädd till Spider Man när man passerar en kamera wink

Och allt detta gör du i farten wink ?

Audi s2/RS2 coupé projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125574
Stolt kund hos Ljudgaragen & B2-Audio!
http://www.ljudgaragen.se/
www.B2-audio.com

191 Inlägg
10 november 2008
2800:-  Fick själv det efter att ha kört 91 på 70 väg tongue Av misstag då roll

Whitetrash
589 Inlägg
10 november 2008
och vilka av er håller hastigheten efter detta?

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Med lem
164 Inlägg
10 november 2008
Tycker det borde vara hjälmtvång i bilen också , precis som när man kör hoj ..  Då kan dom ta sina kameror och trycka upp där solen inte skiner.

Vad det gäller din fortkörning så är det bara till att beklaga ..

Assumtion is the mother of all fuckupps
Assume =ASS/U/ME = assume makes an ASS of U and ME.
Den enes Antagande blir lätt någon annans Sanning.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 november 2008
Beklaga å beklaga tongue Beklagar gör man la när man blir fotad om man kör 1-5km/h över vad man får. Fan man stirrar sig blind på mätarn när man ska förbi såna kameror...livsfarliga..kan springa ut hjortar o dagisgrupper, skitsamma, ska ju ha ögonen så ja inte kör 3km/h för fort

191 Inlägg
10 november 2008
Mortalis skrev:
Beklaga å beklaga tongue Beklagar gör man la när man blir fotad om man kör 1-5km/h över vad man får. Fan man stirrar sig blind på mätarn när man ska förbi såna kameror...livsfarliga..kan springa ut hjortar o dagisgrupper, skitsamma, ska ju ha ögonen så ja inte kör 3km/h för fort

När man blir plåtad via "fast kamera" så har jag för mig att fortkörningen inte rapporteras vid hastighetsöverträdelser upp till 5. Dvs överträdelser över 5m/h rapporteras. Däremot så åker man fast i polisens kamera redan vid +1km/h tongue

Fritidsforskande yrkesförare
938 Inlägg
11 november 2008
Känns inte som att de gör så stor skillnad om man har regplåt eller inte... Körde ju jobbilen å dom stog å sköt me lasern... Å ja har inget å skylla på heller, mer än att ja satt i andra tankar å var lite stressad å glömde bort både 30 å poliskontrollen som jag ju visste var där... Surt!
De jävligaste var väl att snutjäveln lurade mej på 25 spänn sen också... Han sa: Köp en trisslott. Jag köpte två för 50kr å vann 25 hmm  Jävla gris tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
11 november 2008
Dawe_A skrev:
IceEyes skrev:

Spider Man klarar allt wink

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Blyfot
829 Inlägg
11 november 2008
Has skrev:
Mortalis skrev:

När man blir plåtad via "fast kamera" så har jag för mig att fortkörningen inte rapporteras vid hastighetsöverträdelser upp till 5. Dvs överträdelser över 5m/h rapporteras. Däremot så åker man fast i polisens kamera redan vid +1km/h tongue

dom drar av 3km/h när dom tar med lasern

"bara en mor kan älska en sån son"

Saabvilde!
1 708 Inlägg
11 november 2008
Dawe_A skrev:
IceEyes skrev:

Haha! Tänkte precis samma sak! lol

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)

Sök