Med tanke på hur jävla dåligt informationen är på volvo och andra underleverantörer så tänkte jag slänga upp en tråd om vad ni vet kommer hända på era företag så vi slipper läsa allt i media
IAC Göteborg varslar 58 personer 53montörer och 5 tjänstemän
snackar man dålig information så var det definitivt det i denna tråden:P
e ungefär så här mycke tvi har fptt i information från div ledningar... dvs ingenting. Vilket suger då man jobbar hos en underleverantör som dessutom är en av sekvensleverantörerna...
"En kropp sägs vara jämnt accelererad när den med utgång från vilande tillstånd förvärvar samma ökning i hastighet under lika tidsintervaller".
Galileo Galilei
(1564 - 1642)
Med tanke på hur jävla dåligt informationen är på volvo och andra underleverantörer så tänkte jag slänga upp en tråd om vad ni vet kommer hända på era företag så vi slipper läsa allt i media
IAC Göteborg varslar 58 personer 53montörer och 5 tjänstemän
Jag hajjar inte, vaddå dålig info ?
1;a sept. informerade dom om varseln på 280 platser. Igår publicerades pressreleaser om samma sak.
Hade du väntat dig en princesstårta med varselinfon på eller ? Bl.a. stått på metallfackets hemsida i ett par dagar.
hmm vet inte riktigt om det är det jag vill ha att det var 280 platser visste jag hur fick vi anstälda reda på detta jo folk har sett det på tv vi fick inte reda på ett skit att volvo skulle lägga ner natten samma där fick vi höra på tv att det blev flyttat till oktober fick vi reda på via tv att det är 58pers som åker när natten lägger ner är ju ganska givet men dom som som blir varslade inte vet ett skit om dom har jobb en månad till tycker många med mig är just det skitdåligt av företaget att info får vi inte reda på vi företaget
ps jag vet att det är massa misade punkter och stavfel men jag orkar inte bry mig
I fredags (12/9) så hade vi ett info möte där vi fick reda på att from måndag vecka 41 så finns inte nattskiftet mer (och inte efter nyår som va tänkt från början) och vi får gå till det skiftet vi valt (dag eller kväll) och sen efter nyår så kommer ca 1/3 att få gå då vi inte ska takta upp vilket var meningen från början utan kommer behålla den takten vi har idag. Det va iallafall den infon som vi på ECCT fick.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Bilindustrin är verkligen något att satsa på, tycker synd om dom som går SAAB och Volvo-gymnasiet här nu.
ja dom har det fan inte lätt, pappa berättade att en på hans jobb son går på volvo gymnasiet och dom får ingen praktik platser inne på vcm vilket låter rätt underligt då dom inte får stå och jobba helt själva på en station/balans utan dom måste ha en fadder som står med dom hela tiden.
Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
iof inte volvo personbilar men med en skillnad på 2minuter ungefär så fick dom i hallsberg infon att dom varslade en hög med nya folk och det stog i tidningen faktist ganska sjukt
en produktions nedgång från typ 40hytter om dagen till 40 i veckan tur jag inte jobbar där synd att tanten gör/gjorde
Skola om till fordons mek? När det inte tillverkas nya måste man hålla liv i de gamla..
Många får nog en push i ryggen nu och satsar på något nytt. Man får se framåt och lösningar istället för överhopande problem. Fordonsindustrin är oerhört konjukturkänsligt, inget ovanligt med varsel i dåliga tider.