3344
Sök

Behöver hjälp med att välja basar. (Kenwood eller Pioneer?)

Stålverksarbetare
372 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Jag ska köpa lite ljud till bilen snart är det tänkt och jag vill ha dubbla 12:or.
Jag har hittat två intressanta basar men vet inte vilken jag ska välja och behöver då lite hjälp. smile
Ska jag välja 2 stycken Kenwood KFC-W3514DVC eller ska jag välja 2 stycken Pioneer TS-W307D4??
Steget som ska driva basarna är ett Snus Live SL-A1500 V2
Motivera gärna varför du röstar på den ena eller den andra.
Tack! big_smile

Stålverksarbetare
372 Inlägg
12 november 2008
Trådstartare
Ingen som har koll på dessa basarna? neutral

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
12 november 2008
pioneer basen låter fakiskt ganska hyffsat tycker jag, en polare har en sån och det dunkar förvånans värt bra

Hydraulik "mekaniker" samt Fordonare
744 Inlägg
12 november 2008
men du får nog vänta tills gam rävarna kommer in dom som har lite mer koll på sånt där wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
12 november 2008
Båda är väl egentligen ganska så snarlika? Men av egen erfarenhet (lysning av vänners basar) så spelar pioneer både väldigt djup bas, men samtidigt ganska så bra snärt i den. Men som du kommer få höra många gånger i denna tråden tror jag, så är det helt och håller en smaksak med!

Skogsbo
209 Inlägg
12 november 2008
tja jag e ju kenwoodfantast så jag håller på dom. men pioneer gör för den delen inte dåliga prylar.
har lyssnat på en polares pioneer grejer å de låter grymt bra.
men tycker själv att kenwood e bättre tongue
men allt är en smaksak wink

kolla runt å se om du får provlyssna på bägge å se själv vad som låter bäst wink
men kom åxå ihåg att med samma prylar i 2 lika bilar. kan låta ordentligt olika.
mycker beror på hur du har byggt. å hur bra inställt allt är wink

lycka till med ditt val! mvh//Lindberg

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/

17 Inlägg
13 november 2008
Tycker den dära kenwood basen låter skit, har inte provat en i min bil. Men en kompis hade en sån fast 12". Tyckte inte den lät nå vidare bra, den spelade högt men orent som fan, steget som användes var ett Mac Audio(kommer ej ihåg modell), vet inte om lådan var rätt byggd och steget rätt inställt.

Stålverksarbetare
372 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
Kanon svar! Att det är en smaksak är ju iofs kanske sant. Men jag är mest intresserad av egna erfarenheter smile
I övrigt så är ju pioneer basen snyggast wink

R1 driver!
5 128 Inlägg
13 november 2008
MazterX skrev:
Kanon svar! Att det är en smaksak är ju iofs kanske sant. Men jag är mest intresserad av egna erfarenheter smile
I övrigt så är ju pioneer basen snyggast wink

Men utseendet är ju inte allt, snackar dom om när man ska välja kvinnor iaf wink

1 634 Inlägg
13 november 2008
Skulle jag välja utan att ha lyssnat på dom innan skulle jag tveklöst valt Pioneeren.

Numera Saab 9-5 Aero -00

dBverkstan.se
64 Inlägg
13 november 2008
känner till en kille här i kramfors som spelat 143db med 12 st sånna 12or och ett sinuslive sla-1500 (v1) i en skoda fabia rs. Så det går att spela högt med dom big_smile

Skogsbo
209 Inlägg
13 november 2008
då hadde han onödigt många :S.. hadde 2 av dom där kenwood 12" å spelade 140db wink.
idag har jag deras värsta modell. har dock inte provspelat dom än.
men kenwood har iallafall jävligt rent spelande högtalare. så jag är grymt jävla nöjd med dom.
har då dessutom funkat jävligt bra på diverse ljudtävlingar utan problem wink.

men jag klankar inte ner på pioneer för det. dom gör bra grejer åxå så enkelt är det.

Kenwood Listen to the Future
I reject your reality and substitute my own
kvalificerad som en idiot, men fullt kvalificerad.
läs även min projekt tråd.http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104618/

170 Inlägg
Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
13 november 2008
har haft de mesta i pioneers väg o de är grymt bra grejjor så ja rekomenderar dom starkt.

Stålverksarbetare
372 Inlägg
13 november 2008
Trådstartare
pattilatti2 skrev:
har haft de mesta i pioneers väg o de är grymt bra grejjor så ja rekomenderar dom starkt.

Kalas! Det kommer nog att bli Pioneer-basarna smile
Tack för alla svar! big_smile

dBverkstan.se
64 Inlägg
13 november 2008
Pa3rlan skrev:
känner till en kille här i kramfors som spelat 143db med 12 st sånna 12or och ett sinuslive sla-1500 (v1) i en skoda fabia rs. Så det går att spela högt med dom big_smile

ooops vart lite fel haha ska givetvis vara 2st

Sök