3334
Sök

Tål plasma-tv PS3/GTA IV?

43 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Hej!
Har en liten fråga angående "plasma-tv":
Om man har otur så kan ju bilden bränna fast i en plasma-tv om man har samma bild en viss stund. Men om jag har ett PS3 och vill spela GTA IV, går det då?
Eftersom det finns saker på skärmen som sitter där ständigt, t.ex kartan, vapnet, pengarsamman etc.
Tacksam för svar!
/Jimmy
Senast redigerat av JimmyJ (14 november 2008)

3 354 Inlägg
14 november 2008
borde väl inte vara värre än med kanalernas loggor ju.

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

DFFL
9 020 Inlägg
14 november 2008
Utan problem.
Jag spelar själv GTA IV på PS3 på en plasma.
Inbränningar finns inte på nya apparater.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

43 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
FireTraXX skrev:
Utan problem.

Okej, tack! big_smile
Vore inte kul att paja en tv för nästan 10k.

43 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Seth skrev:
borde väl inte vara värre än med kanalernas loggor ju.

Ajuste, så sant wink

DFFL
9 020 Inlägg
14 november 2008
JimmyJ skrev:
FireTraXX skrev:
Utan problem.

Okej, tack! big_smile
Vore inte kul att paja en tv för nästan 10k.

Visst, "skuggor" kan uppstå efter ett par timmars spelande. tongue
Men det är ju sånt som försvinner när du byter till något annat.
Inget som stannar kvar alltså.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

blacken
14 november 2008
Det går att spela på dom utan större risk, och skulle det bli en "inbränning" så finns det en "tvättskiva" att stoppa i. Bara tänk på att inte låta bilden vara "still" i timmar,då så kan det bli en inbränning..

Tomten
1 065 Inlägg
14 november 2008
blacken skrev:
Det går att spela på dom utan större risk, och skulle det bli en "inbränning" så finns det en "tvättskiva" att stoppa i. Bara tänk på att inte låta bilden vara "still" i timmar,då så kan det bli en inbränning..

myrornaskrig funkar som "tvätt"

43 Inlägg
14 november 2008
Trådstartare
Tomten skrev:
blacken skrev:

myrornaskrig funkar som "tvätt"

Haha, ja. Skönt att höra att det inte är kört ifall det skulle hända något.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2008
Här hemma stod tvn med ett spel på paus över dan, när vi kom hem fanns det inbränningar med dessa försvann kort efter att bilden sats i rörelse igen. Så det är nog ingen fara.

Men kan tänka mig att det varierar med kvaliteten på tvn, det vill säga att det blir lättare inbräntpå en kina-tillverkat lågpris-tv än en Sony tex?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

DFFL
9 020 Inlägg
14 november 2008
Rquired skrev:
Här hemma stod tvn med ett spel på paus över dan, när vi kom hem fanns det inbränningar med dessa försvann kort efter att bilden sats i rörelse igen. Så det är nog ingen fara.

Men kan tänka mig att det varierar med kvaliteten på tvn, det vill säga att det blir lättare inbräntpå en kina-tillverkat lågpris-tv än en Sony tex?

För att en Sony är svensktillverkad? tongue

Russel Crowe, Gladiator.

672 Inlägg
14 november 2008
Sony har väll inte änns Plasma... smile

Bara spela på... de ska ja göra nu big_smile
Senast redigerat av smiler (14 november 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Fire And Silk
2 254 Inlägg
14 november 2008
Som sagt, ingen fara. Har själv lirat GTA IV för länge, roll och Tv'n har klarat sig, det precis som andra säger att man bara ser ''bränningarna'' och du stänger av direkt men dessa försvinner. Kan tillägga att vi har en (Panasonic 42'').

Mvh Markus

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 november 2008
FireTraXX skrev:
Rquired skrev:

För att en Sony är svensktillverkad? tongue

Haha oj, även de lite finare märkerna har ju fabrik i kina numera tongue Men ni förstår nog vad jag menade wink

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Sök