Lånar tråden lite!
Har också problem i min Vectra -92 c20ne, dock bara med vattentempen...
När man kör visar den att det är kallare än kallast, men så fort man står på tomgång (bilkö, mc-driven,etc) stiger den snabbt..
Fläkten går igång vid ungefär 95grader (visar mätaren iaf), men motorn stiger ändå upp till 100grader eller mer (har stängt av bilen när den närmar sig 100).
Poppar man huven känner man att motorn är varm också..
Obs: Har vatten i kylsystemet, har fungerande termostat (har kokat och de öppnade vid de 82graderna den skulle) och känner man på kylarslangarna så märker man att termostaten öppnar som den ska..
Någon som har någon idé om varför den beter sig så konstigt?
Och till Calibrax: Kolla säkringarna först, kolla sedan bakom instrumenthuset så inte nån kontakt har glidit ur!
Mvh: Hasselstrom
brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"