3258
Sök

t5 aut låda

20 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
tjena.

Jag har en 855 t5 aut. nu är det så att den orange pilen blinkar i instrument panelen och den växlar konstigt och inte mjukt. När jag gjorde en "kickdown så hoppade typ friläget i. Olja finns i lådan och den såg bra ut. Är vxl slut eller vad kan det vara för fel?
Är tacksam för svar// jonas

Random Hero
4 047 Inlägg
15 november 2008
står en del om den pilen i instruktionsboken. du har nåt fel i v lådan iaf

Dog food lid. Backwards

20 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
ja, de står bara att det är ngt fel på lådan kontakta volvo..

Random Hero
4 047 Inlägg
15 november 2008
mm men de kan va många grejer,. skit i volvo o kontakta en bilverkstad som läser ut va du har för felkoder, eller om du gör de själv,

Dog food lid. Backwards

20 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
DusanMandick skrev:
mm men de kan va många grejer,. skit i volvo o kontakta en bilverkstad som läser ut va du har för felkoder, eller om du gör de själv,

ok, men hur får jag fram felkoderna?

Random Hero
4 047 Inlägg
15 november 2008
du har blinkkoder, en liten dosa till vänster i motorrummet nära luftburken.

lyft dän locket o så ska den lilla sladden med en diod in i ett stift o så ska tändningen på så blinkar lampan, dom blinkningarna skriver du upp o söker runt lite vad dom betyder,

minns inte vilket stift det är den ska i nu tongue men de kostar inte många kronor o tar inte lång tid o göra de på en verkstad

Dog food lid. Backwards

20 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
okok, får kolla upp det... tack så mkt för svaren:)

925 Inlägg
15 november 2008
Jag hade en T-gul me samma problem att typ växeln hoppa i friläge samt att den slog till rejält när man la i backen då e det kugghjulen i lådan som är slitna så var det på min sen jag bytte vart det mkt bättre

Feel The Difference

20 Inlägg
15 november 2008
Trådstartare
Legwind skrev:
Jag hade en T-gul me samma problem att typ växeln hoppa i friläge samt att den slog till rejält när man la i backen då e det kugghjulen i lådan som är slitna så var det på min sen jag bytte vart det mkt bättre

ok, ja backen slår i när den är varm.. innan det här hände så blev lådan mkt ryckigare än normalt när den var kall.. då e det antagligen bara att byta låda då??

482 Inlägg
15 november 2008
Varför inte bygga om till manuell??? smile

MVH Thimmy Modee

113 Inlägg
15 november 2008
Det är till 99% växellägesgivaren..ett vanligt fel på dom ..både jag och brorsan har fått byta dom på våra 850:i

Det innebär att den inte riktigt vet vilken växel som är i eller ska läggas i..går rätt enkelt och byta själv. sitter på ovansidan av lådan om du plockar bort luftboxen och batterihyllan.

när min la av så drev inte bilen framåt överhuvudtaget. utan endast backen funkade. stängde av bilen och testade efter nån timma igen..bilen funkade då hur bra som helst..felet kom åter efter nån dag. givaren bytes och felet försvann.

Men du ska dock kolla upp med säkerhet om det är de som är felet innan du gör nått.
Senast redigerat av Hexon (15 november 2008)

Mvh Hexon

20 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
T_modee skrev:

MVH Thimmy Modee

ja de vore kul, men det fattas lite tid pengar och kunskap;)

20 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Hexon skrev:
Det är till 99% växellägesgivaren..ett vanligt fel på dom ..både jag och brorsan har fått byta dom på våra 850:i

Det innebär att den inte riktigt vet vilken växel som är i eller ska läggas i..går rätt enkelt och byta själv. sitter på ovansidan av lådan om du plockar bort luftboxen och batterihyllan.

när min la av så drev inte bilen framåt överhuvudtaget. utan endast backen funkade. stängde av bilen och testade efter nån timma igen..bilen funkade då hur bra som helst..felet kom åter efter nån dag. givaren bytes och felet försvann.

Men du ska dock kolla upp med säkerhet om det är de som är felet innan du gör nått.

ok, ja jag får hoppas att det är de felet då.. nu så startar den på "3:an" å det tar lite längre tid innan våxeln går i när man drar spaken till "D".... hur vet jag om det är det felet?

I got Dubs!
2 423 Inlägg
16 november 2008
du råkar inte ha W i?
då startar den på 3an.

20 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Adde666 skrev:
du råkar inte ha W i?
då startar den på 3an.

nope, det har jag inte..

113 Inlägg
16 november 2008
nppa skrev:
hur vet jag om det är det felet?

Kolla felkoder. Alt lämna in den på verkstad så dom kollar det åt dig.

Mvh Hexon

20 Inlägg
16 november 2008
Trådstartare
Hexon skrev:
nppa skrev:
hur vet jag om det är det felet?

Kolla felkoder. Alt lämna in den på verkstad så dom kollar det åt dig.

har kollat felkoderna nu, det är växelväljar relät.. lr vad det nu hette.. jag gjorde rent dem så nu går den som den ska.. vet dock ej hur länge men...

482 Inlägg
16 november 2008
nppa skrev:
T_modee skrev:

MVH Thimmy Modee

ja de vore kul, men det fattas lite tid pengar och kunskap;)

Ja de är klar de går ju på en del att bygga om smile
Senast redigerat av T_modee (16 november 2008)

Sök