Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!
Ganska tung setup för 150hk... men i ett rörramsbygge med väl vald turbo som svarar vid 3500rpm och ger 450hk *mumma*
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Det finns ju mycket grejor till Ford fyror (typ Zetec etc). Detta genom att det byggs mycket kit-cars i England med sådana motorer. Du vill ju ha en motor med vrid över stort register så det bör vara en parameter för dig också.
Här hittade jag en liten Zetec: Ford Zetec-SE 1.3 DOHC 202 lbs (107Hp) 1996 Fiesta
Men hur blir det med automat/FWD.
/Göran
nimbus skrev:
nja..det skall sitta i en rörrams bil som man tävlar i biltrial med. Den gör max 70 km/h, så huvudsaken är att lätt och hyffsat små yttermått.
I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI
Det finns ju mycket grejor till Ford fyror (typ Zetec etc). Detta genom att det byggs mycket kit-cars i England med sådana motorer. Du vill ju ha en motor med vrid över stort register så det bör vara en parameter för dig också.
Här hittade jag en liten Zetec: Ford Zetec-SE 1.3 DOHC 202 lbs (107Hp) 1996 Fiesta
Men hur blir det med automat/FWD.
/Göran
nimbus skrev:
nja..det skall sitta i en rörrams bil som man tävlar i biltrial med. Den gör max 70 km/h, så huvudsaken är att lätt och hyffsat små yttermått.
Man längsmomterar motor/låda, svetsar diffen så att den driver på bägge utgångarna monterar kardanerna till utgångarna, på så sätt skaffar man 4wd utan fördelningslåda
Sitter den även i saab? är det en sugare? vilka bilar/ årsmodeller handlar det om?
Nej, det gör den inte. Den enda Opelmotor som någonsin suttit i en Saab är de gamla V6:orna kraftigt omarbetade och nuvarande 1,8i utan turbo.
Är du ute efter nåt lätt så skulle jag skippa allt vad Saab, Volvo har i motorväg och satsa på nåt lite högvarvigare Japanskt!
M.V.H.
C25XE är inte ommoddad i 900NG, det är en Opelmotor. End of story.
Till ämnet, sitter i Astra G 2,2, vanlig i bertone coupen, finns även i speedster. Inte jättevanlig med automat, men den finns med det.
Bygger Opel Corsa B Turbo, åker Opel Vectra OPC samt tyskstukad Opel Combo, sladdar Toyota Soarer JZZ30 http://www.realcar.se/
Årets företag på GreenlightGalan 2012!