Kopierat från Svenska85x70klubbens forum:
Tips inskickat av: T-Blå
Japp, det är inga problems
Jag monterade ju en nyare låda i min gamla -94 som Reddiz sa. Och den hade inte utgång för hastighetsgivaren.
Det du ska göra är att du öppnar den stora "Scart-kontakten" som sitter till ABS-enheten. Och så skarvar du på dej på dom två sladdarna som går till höger framhjuls abs-givare. Å så kopplar du bara ihop dej med det gamla kontaktstycket som tidigare gick till givaren i lådan.
Jag kan kolla färgerna alt. numrerna på sladdarna du ska skarva nästa gång jag är i garaget. Men mitt minne är inte så bra men jag ska försöka komma ihåg Annars får du väl påminna mej!
Mitt minne svek mej inte idag Så jag kollade upp hur det var.
Du delar på "scart-kontakten" så du kommer in till alla sladdarna. Där har du tre rader med sladdar. De yttre raderna har siffer-benämning och du ska använda dej av nummer 47 som är brun. Den andra som du ska använda är svart och sitter i mittenraden jämte den bruna.
Observera att det finns många av samma färg, men nummer 47 och den svarta som sitter jämte i mitten, så ska det gå bra.
Då klipper du bara dessa och skarvar på en sladd, tänk på att isolera noga. Gärna krympslang. Sen tar du dom två sladdarna och drar ihop med dom som satt på lådan innan.
Lycka till
"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."
P7 - Södra Skånska Regementet