4144
Sök

V70-98 2,5 T Rycker vid låga varv?

2 594 Inlägg
16 maj 2006
Trådstartare
hej har en volvo v70 som rycker till i bland vid när man kör runt 70-80 på femman
vad kan det bero på nån som har nått tips kan det va stiften eller turbo?
bilen har gått 20.000 mil rycker som om man hade soppa torsk. nån som haft liknande problem
vad gjorde ni?

2 594 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
ingen som vet??

Avstängd
1 106 Inlägg
17 maj 2006
ghost_boy83 skrev:
hej har en volvo v70 som rycker till i bland vid när man kör runt 70-80 på femman
vad kan det bero på nån som har nått tips kan det va stiften eller turbo?
bilen har gått 20.000 mil rycker som om man hade soppa torsk. nån som haft liknande problem
vad gjorde ni?

Jag är inte så bra på Volvo. Det kan va turbon som är kass o det kan vara den orskaen till att bilen rycker.

Livet startar vid 220 km/h

4 Inlägg
17 maj 2006
Min morfar har en sådan bil som har gått 23000 mil. Den började rycka vid 19000 mil då va de bränsle filtre å luft filtret som hade bökat igen. Turbon e de inte iaf. Då skulle den bara vara jävligt slö. Annars kan de vara stiften, jag rekomenderar att du kollar luftmassemätaren.
De e dom råd jag har, e inte super haj på dom nyaste bilar men jag vet va jag klarar av...
Om de e något mer så skriv bara.
Mvh Ryytty
Senast redigerat av Ryytty (17 maj 2006)

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Ryytty skrev:
Min morfar har en sådan bil som har gått 23000 mil. Den började rycka vid 19000 mil då va de bränsle filtre å luft filtret som hade bökat igen. Turbon e de inte iaf. Då skulle den bara vara jävligt slö. Annars kan de vara stiften, jag rekomenderar att du kollar luftmassemätaren.
De e dom råd jag har, e inte super haj på dom nyaste bilar men jag vet va jag klarar av...
Om de e något mer så skriv bara.
Mvh Ryytty

OK jag ska prova byta stif i morgon vilka stift är bäst det finns ju sånna med fyra elektroder som skall ge bättre gnista.kan man köpa stift på biltema är dom bra kvallite?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
18 maj 2006
kan vara en vakuumslang som rymt eller är påväg att rymma oxå..

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

747 Inlägg
18 maj 2006
Kolla om det är blårök... för då är det turbon som har gått... den har ju gått långt och då borde det va turbon om den inte är bytt på länge.. men konstigt att det bara är vid de hastigheterna.

Älgahäng Räjsing Club

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
360_sleeper skrev:
Kolla om det är blårök... för då är det turbon som har gått... den har ju gått långt och då borde det va turbon om den inte är bytt på länge.. men konstigt att det bara är vid de hastigheterna.

hej nej då det ryker inte det är just i låga varv det rycker bara nån gång i bland inte alltid

314 Inlägg
18 maj 2006
kolla tändningen.... tändstift, tändkablar mm... det är billigast att börja med det..

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Piffsen skrev:
kolla tändningen.... tändstift, tändkablar mm... det är billigast att börja med det..

kolla med en felsökare nyss men såg inget=(

sixten
252 Inlägg
18 maj 2006
låter som soppa filter eller luftfilter, mest troligt känns som soppafilter...

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
xisten skrev:
låter som soppa filter eller luftfilter, mest troligt känns som soppafilter...

ok jo kollade luftfiltet men det var nyss bytt på bilfirman så det kange är filtret då eller kan det va soppa pumpen??

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
tjena pratade med en kille på motornord och dom sa att det var normalt med ryckningar om man hade en v70 dom hade ett chipp för 4950 kr till min bil som skulle ta bort dessa ryckningar,samt ge 55hk mer he he bulshit tror jag vad tror ni! tror nog jag börgar med stift filter mm

4 Inlägg
18 maj 2006
Se bara till att det är tändstift som är till för turbo motorer! Jag har en V40 t4 som den förra ägaren hade satt i vanliga lågprestande stift i dom såg ut som glödstift efter ca 1000 mil.
nu har jag hög prestanda stift å den går som hejsan igen...

2 594 Inlägg
18 maj 2006
Trådstartare
Ryytty skrev:
Se bara till att det är tändstift som är till för turbo motorer! Jag har en V40 t4 som den förra ägaren hade satt i vanliga lågprestande stift i dom såg ut som glödstift efter ca 1000 mil.
nu har jag hög prestanda stift å den går som hejsan igen...

ok det är nått jag funderat på kan man köpa stift på biltema?? dom har nått med fyra elektroder som skall ge bättre gnista

Sök