3398
Sök

Kam axlar..

68 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
HEjsan..vilken kam axel är bäst av kg003 och vx3 kam? och vad skilljer dom åt? ska ha något av dom på en vanlig sug motor med portad och planad 531 topp

MVH Fredrik J

Tack på för hand..

283 Inlägg
30 juli 2008
vx3 kammen duger alldeles utmärkt om du nu inte ska slägga ut massa pengar;)

4 506 Inlägg
30 juli 2008
Har vart inne på VX3 och 531 topp jag med.

Ringde K-G och frågade han ang skillnader, Tror han sade att KG003 Var likvärdig.
Ej säker, kan vara helt fel så ring du han o fråga.

/Wallis

Kan du andas kan du dö.

68 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
jag har lite nya blaner inför 2009 till min 740 vad är de för skillnad mellan en kg 003kam och en H-kam??

har en max portad och planad 3mm 531 topp med estraktor grenrör ställbart kamdrev och tänkte byta kam till något vasare och höja bränsle trycket och byta till ett lättat sväng hjul så jag tänkte om de är någon som vet vilken kam som är bäst utan att man behöver chipa om den efterssom de inte är en turbo och var kan man köpa lättade svänghjul?och i så fall hurmycket lättat ska man ha???I blekinge trakten==??

Tacksam för svar och tips,.

//Fredrik J 

//fetvolvopower

4 001 Inlägg
23 november 2008
Fetvolvopower skrev:
jag har lite nya blaner inför 2009 till min 740 vad är de för skillnad mellan en kg 003kam och en H-kam??

har en max portad och planad 3mm 531 topp med estraktor grenrör ställbart kamdrev och tänkte byta kam till något vasare och höja bränsle trycket och byta till ett lättat sväng hjul så jag tänkte om de är någon som vet vilken kam som är bäst utan att man behöver chipa om den efterssom de inte är en turbo och var kan man köpa lättade svänghjul?och i så fall hurmycket lättat ska man ha???I blekinge trakten==??

//Fredrik J 

//fetvolvopower

vad menar du med maxportad? ifall den är maxportad med 50/40 ventiler så krävs betydligt mer än en kg003 eller H-kam & orginalsprut för att få det att funka

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 november 2008
_Wallis_ skrev:

Ringde K-G och frågade han ang skillnader, Tror han sade att KG003 Var likvärdig.

/Wallis

ingen ide att ringa KG du får bara ett annat nr.. 090-124486 detta tror jag.. harj ag fått nu vid två tillfällen.. han kan kam axlar till volvo. och sen är det en i motala med 0141-57898.. tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

68 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
kolvas skrev:
Fetvolvopower skrev:

//Fredrik J 

//fetvolvopower

vad menar du med maxportad? ifall den är maxportad med 50/40 ventiler så krävs betydligt mer än en kg003 eller H-kam & orginalsprut för att få det att funka

max portad eller ja är lite dålig på att förklara men själva inloppet och utblåset är upp förstorat

68 Inlägg
23 november 2008
Trådstartare
XeptiQ skrev:
_Wallis_ skrev:

/Wallis

ingen ide att ringa KG du får bara ett annat nr.. 090-124486 detta tror jag.. harj ag fått nu vid två tillfällen.. han kan kam axlar till volvo. och sen är det en i motala med 0141-57898.. tongue

okej TAckar,.,

Whatever :)
1 652 Inlägg
23 november 2008
så lite så.. men var berädd att du verkligen svara på deras frågor med.. blir lättare för dem att ordna de du söker tongue

TIG-svetsare, Svart/Hastelloy X/Haynes 230/Aluminium
CNC-operatör, Fräsning/Svarvning/Laser

Administratör
11 960 Inlägg
23 november 2008
Skriv en tydligare rubrik. Mer info om hur du gör finns i rubriksanvisningarna.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök