baltis skrev:
Xoff skrev:
Det viktigaste är att du häller i helsyntet, sedan kör du viskositet efter vilken körstil du har...
varför svarar folk när dom inte har det blekaste om någonting som personen som startade denna tråd undrar.
skulle det vara så att det varit mineralolja i motorn innan och han sedan häller i helsyntet så kan det börja läcka galet....
vad du ska göra är att köpa en bra HALVsyntet olja och gången EFTER det så tar du en helsyntet.
den hylsyntetiska oljan smörjer packningar samt renar bättre därför behöver motorn behöva en övergångsperiod från mineral till hylsyntet.
Tyckte att du nämnde att "Folk som inte har den blekaste aning" inte skulle svara
Var har du lärt dig de (fakta) du nyss lade fram?
Den helsytetiska smörjer packningarna?
Börjar läcka om du byter till syntet från mineral?
Jag tycker att den som ställt frågan ska åka till volvo och snacka med dem. För här blir det bara en enda röra
Senast redigerat av dbjanoz (24 november 2008)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?