3514
Sök

Felkodsdosa Volvo 850

helt galen
388 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#1
Ingen aning om vad den heter men det sitter likadan i 740 och 940 också. Svart dosa med två knappar i motorrummet. HUR nollställer jag denna?

Varför åka fort när man kan åka brett?

7 Inlägg
24 november 2008
#2

helt galen
388 Inlägg
24 november 2008
Trådstartare
#3
Supertack!

Varför åka fort när man kan åka brett?

Entreprenör
1 784 Inlägg
24 november 2008
#4
Volvotjej84 skrev:
Supertack!

När väl alla eventuella felkoder lästs av och noterats bör de raderas från styrenheten.
Felkoderna kan inte raderats utan att alla felkoder blinkat minst 1 gång och att den första i serien visats igen.
Låt kabeln sitta kvar i valt stift och stäng av och sätt på tändningen.
Tryck ner testknappen i ca 5 sek.
Då ska dioden börja blinka för att övergå till ett fast sken. När det fasta skenet kommer tryck ner testknappen i ytterligare 5 sek.

helt galen
388 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#5
mrbuggy skrev:
Volvotjej84 skrev:
Supertack!

När väl alla eventuella felkoder lästs av och noterats bör de raderas från styrenheten.
Felkoderna kan inte raderats utan att alla felkoder blinkat minst 1 gång och att den första i serien visats igen.
Låt kabeln sitta kvar i valt stift och stäng av och sätt på tändningen.
Tryck ner testknappen i ca 5 sek.
Då ska dioden börja blinka för att övergå till ett fast sken. När det fasta skenet kommer tryck ner testknappen i ytterligare 5 sek.

Jag har försökt nolla dosan exakt som du säger minst två ggr men den vägrar. Hur gör jag det då?

Varför åka fort när man kan åka brett?

Fri fart för ett fritt folk!
14 138 Inlägg
25 november 2008
#6
man SKA INTE stänga av tändningen

utan man kollar igenom alla koder tills den första koden visas igen sedan hålller man in knappen 10sec sen släpper man då tändslampan konstant då håller man in 10sec till

mvh Ett Felkodssläckar profts ;-)

Kör fort så hinner inget hända...

helt galen
388 Inlägg
25 november 2008
Trådstartare
#7
Growe skrev:
man SKA INTE stänga av tändningen

utan man kollar igenom alla koder tills den första koden visas igen sedan hålller man in knappen 10sec sen släpper man då tändslampan konstant då håller man in 10sec till

mvh Ett Felkodssläckar profts ;-)

Ok. Då provar jag det ikväll så får vi se om det gör någon skillnad. Hade annars på plan att försöka pilla ut lambdalampan ur mätarhuset men man måste ju vara raketforskare för att lyckas med det på en 850...

Varför åka fort när man kan åka brett?

Reservdansk
6 271 Inlägg
25 november 2008
#8
Bara att lyfta av övre delen av instrumentpanelen, sitter med 11 skruvar under utblåsen, och akta för all del airbagen, sen sitter instrumenthuset bara med två snäpplås, och några kablar. wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet


Sök