3426
Sök

kapa fjädrar (volvo 945 ltt) snabba svar!

4 Inlägg
23 mars 2008
Trådstartare
Hej!
jag är rikitigt sugen på och kapa pappas fjädrar i fram måste man ta bort fjädrarna eller är det bara och ta bort däcket och trycka ihop fjädern och sedan kapa?wink

Jajjemen!
1 512 Inlägg
23 mars 2008
Man behöver inte ta bort däcket ens.
Jag brukar inte spänna ihop fjädern, bara kapar som den är. Bara å ta ett stadigt tag om rondellen å hålla fingrarna borta. Sen får man kapa småbitar för å få av varven man kapar bort.

Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.

279 Inlägg
23 mars 2008
går att kapa dem direkt på plats men som sagt akta fingrarna smäller ordentligt när den går av.

bränt gummi luktar kärlek

Avstängd
72 Inlägg
25 november 2008
Jätte gammal tråd såg jag men orkar inte göra en ny om man kanske kan få svar här?  HUr bra går bilen genom bes på en skala med kapade orginal fjädrar? big_smile som flesta andra v40 så ser min ut som den står på bakhjulen o de e för jävla fult.. hellre lite lägre fram o lite högre bak men fan inte tvärtom... så skulle vilja kapa men vad säger bilprovningen? big_smile

MVH

Trafikledare
563 Inlägg
25 november 2008
Calabria skrev:
Jätte gammal tråd såg jag men orkar inte göra en ny om man kanske kan få svar här?  HUr bra går bilen genom bes på en skala med kapade orginal fjädrar? big_smile som flesta andra v40 så ser min ut som den står på bakhjulen o de e för jävla fult.. hellre lite lägre fram o lite högre bak men fan inte tvärtom... så skulle vilja kapa men vad säger bilprovningen? big_smile

MVH

Så länge fjädrarna inte går att "rackla" på när bilen är upphissad så säger dom inte mycket...

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Avstängd
72 Inlägg
25 november 2008
Melin skrev:
Calabria skrev:

MVH

Så länge fjädrarna inte går att "rackla" på när bilen är upphissad så säger dom inte mycket...

okej tackartackar. Ska se va ja kan göra big_smile

Sök