3962
Sök

Val av dump.. need help

Saab raggare : )
887 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Jag har en Saab og900 T16 och har fått förklarat för mig att jag behöver en "Dubbelkolv´s"- dump.

och jag är ute efter en som har de där lilla kvittrande ljudet, istället för bara PSHYY!!
jag vill ha Psy-Psy-Psy-Psy-.... tongue tror ni förstår va jag menar

Kom gärna med föaslag på sådan dump jag vill ha ;D

Turbo.. Because Im worth it :)

582 Inlägg
17 maj 2006
det där lilla kvittret kommer om dumpen inte fungerar! då "slår" laddtrycket mellan turbon o spjället! inte så bra för turbon.. om den inte är ordentligt lagrad. dumpen ska släppa ut allt på en gång för att minska spool-up tiden vid växling! så släng i en fet kolvdump du, fast undrar jag om du kan ha en öppen... du måste nog ha en återcirkulerande tack vare LMM, så inte den får fetliret!
jag köpte en "GrpA" dump med membran det var bara skit! dumpa en gång! sen kvittra bilen som en lite fågel... då hade membranet släppt! sen köpte jag en kolvdump då fungerade allt som det skulle (Obs! detta var på min förra bil,sierra cossie med 1,6 bars tryck)
rätta mig gärna om jag har fel!!

Från en helt annan del av Köping...
"Håll bilen fräsch, slipp wunderbaum...!"
Lindqvist Bil AB Ford Köping

79 Inlägg
17 maj 2006
jag tycker du ska ta o köpa en dubbelkolvad dump från forge. Har en på min och den fungerar perfekt. du får pssh ljudet men inte så mycket kvitter ljud.. Den släpper ut allt jättefort o fyller en dumps syfte till 140%

Har blivit vuxen och kör nu motorcykel istället... eller??

887 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
norpan skrev:
det där lilla kvittret kommer om dumpen inte fungerar! då "slår" laddtrycket mellan turbon o spjället! inte så bra för turbon.. om den inte är ordentligt lagrad. dumpen ska släppa ut allt på en gång för att minska spool-up tiden vid växling! så släng i en fet kolvdump du, fast undrar jag om du kan ha en öppen... du måste nog ha en återcirkulerande tack vare LMM, så inte den får fetliret!
jag köpte en "GrpA" dump med membran det var bara skit! dumpa en gång! sen kvittra bilen som en lite fågel... då hade membranet släppt! sen köpte jag en kolvdump då fungerade allt som det skulle (Obs! detta var på min förra bil,sierra cossie med 1,6 bars tryck)
rätta mig gärna om jag har fel!!

jo har hört de där me att den fungerar dåligt då.. sånnafall gör min orginal vid turbon de just nu big_smile

Men jag har luftmängdsmätare.. om de e de som man kan ha öppet till.. nu blanda jag ihop dom big_smile men jag har iaf de som lirar ihop me en öppen dump smile

887 Inlägg
17 maj 2006
Trådstartare
Kan detta va nått?
Är de en dubbelkolvig ?yikes
http://www.maptun.com/webshop/shop_info.php?id=1853

Sök