ja då är de väl 250+ ^^ hehe de var en ren gissning... haha är inte insatt i 940 så mkt.. bara när man ska köra sönder gamla polisbilar ^^
även 190 hk i polisbilarna vad jag vet så är de exakt som vilken turbo plus 940 som hälst bara att de ofast är automat och står polis på dem är de i hyffsat skick och blir trimmade i efterhand seriöst så äre nog inte omöjligt och plocka ut 300 hk
med tanke på att det e en gammal bil så e motorn sliten så 200hk 260nm kanske skulle inte tippa på mer iaf
Måste hålla med här, kring de där siffrorna, nått plus eller minus.. Som sagt, lättast att ta reda på det är att bänka motorn, men de kostar ju lite också..
sen orginal skulle den vell ha 280 nm om jag inte mins fel på min äre chipp/höjjt ladd så folk skickade nån sida så jag ränkade ut nått med hjälp av den stämmer förmodligen inte men hur somhälst resultatet blev 335 nm jag kör på de ja känns vettigare och gissa än bänka en volvo
2.3 liter, ett kilo ladd. Skulle tippa på runt 220hkr och 300Nm. Bara en gissning,men den landar nog nära sanningen.
EDIT: Beror ju lite på andra faktorer också, som vilken kam som sitter i och en massa andra parametrar. Men med original bitar i motorn så landar du säkert på +200hkr och kanske knapt 300Nm.
ja då är de väl 250+ ^^ hehe de var en ren gissning... haha är inte insatt i 940 så mkt.. bara när man ska köra sönder gamla polisbilar ^^
även 190 hk i polisbilarna vad jag vet så är de exakt som vilken turbo plus 940 som hälst bara att de ofast är automat och står polis på dem är de i hyffsat skick och blir trimmade i efterhand seriöst så äre nog inte omöjligt och plocka ut 300 hk
hehe kan lova dig att jag hade en bra bit över 190 hk i den. innan de sa boom under huven jo automat var de.. de är ju de som är de tråkigast men fungerade hyffat för de hästar som fanns då