3504
Sök

Bmw 320 bakaxel ras ?!?

32 Inlägg
29 november 2008
Trådstartare
#1
Tjena, köpte en vinterbil idag en Bmw 320-92 som jag knäckte bakaxeln precis på.
Finns det starkare bakaxel till den ? Eller de sitter samma t.ex på 325 som på min ?
passar t.ex. 323 elr 325 rakt på min 320 ?


Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
30 november 2008
#2
Vanligt fel på dem där. antingen sätter du på en orginal eller som jag en 325 axel. men då behöver du även byta drivaxlar.

Kolla om lådan är hel innan du fortsätter mer. skrotade den i samma veva som bakaxeln

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

32 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#3
ToTTeN skrev:
Vanligt fel på dem där. antingen sätter du på en orginal eller som jag en 325 axel. men då behöver du även byta drivaxlar.

Kolla om lådan är hel innan du fortsätter mer. skrotade den i samma veva som bakaxeln

okej, men byter man bara klumpen eller lättare att ta hela bakaxel från en annan 320 ?
om jag tar hela bakaxel från en 325 passar alla fästen då ?
ska hissa upp den imorgon och kolla nämre. men lådan ska va hela för man hör de snurrar rasslar i bakaxelen när jag lägger i växel


1 418 Inlägg
30 november 2008
#4
ta klumpen ifrån en annan 320 bara, enklast så.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

1 122 Inlägg
30 november 2008
#5
Svetsa eller börja leta på demonteringarna men är ganska dyrt om du endå bara ska ha den på vintern

gasa nu foer faen!

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
30 november 2008
#6
Ja det går att ta hela bakvagnen från 325. Men jag skulle bara bytt diff eller diff + drivaxlar om du ska ha en grövre.

Inte så jätte mycket jobb. väger inte så jättemycket heller.

Drivaxlarna sitter med utanpåliggande torx och är smidigast med mutterpickadoll och 2st långa förlängare via hjulhusen

sedan sitter diffen i 4 bult på kardanen och 3bult i karossen med vanliga mm skallar

Även 1st kontakt för hastighets givaren.

Om du byter till ex 325diff så lär bilen bli mycket tråkig att gasa med. Men den går billigt (ca 0.7 blandad körning) kört så ca 50mil och tröttnat

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

32 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#7
ToTTeN skrev:
Ja det går att ta hela bakvagnen från 325. Men jag skulle bara bytt diff eller diff + drivaxlar om du ska ha en grövre.

Inte så jätte mycket jobb. väger inte så jättemycket heller.

Drivaxlarna sitter med utanpåliggande torx och är smidigast med mutterpickadoll och 2st långa förlängare via hjulhusen

sedan sitter diffen i 4 bult på kardanen och 3bult i karossen med vanliga mm skallar

Även 1st kontakt för hastighets givaren.

Om du byter till ex 325diff så lär bilen bli mycket tråkig att gasa med. Men den går billigt (ca 0.7 blandad körning) kört så ca 50mil och tröttnat

okej, ja tack för hjälpen. men sitter där samma diff i min 320 som i 318 och 316 ? läste något om det ?


32 Inlägg
30 november 2008
Trådstartare
#8
Lindberg88 skrev:
ta klumpen ifrån en annan 320 bara, enklast så.

vet du om de är samma klump på min som 316 och 318 ? läste något om det


14 Inlägg
30 november 2008
#9
vafan! svetsa skiten!big_smile


Sök