Volvo__Mannen skrev:
förresten trådskaparen kommer från finland, har absolut
ingen koll på deras regler
Bilen är svenskreggad och jag likaså. Flydde till Finland från sthlm 2002 o nuförtiden pissar jag inte ens mot den byn.
Hur som helst så har jag gett upp tanken på att regga om bilen/göra den laglig över huvud taget.Suttit ett par dygn framför datan och undersökt allt vad gäller trimning och lagarna och kommit fram till att det enda som funkar är att bygga en bil som e så snabb att snuten aldrig har en chans mot dig.
Den ska för övrigt bara hålla 402 meter en gång när jag spöar en kaxig kollega på Mantorp nästa år. Volvo vs. V8 blir det. Sen kan jag skrota skiten.
Men jag måste ta tillfället att tacka alla er som skriver vettiga svar på alla trådar här inne. Har inte lärt mig så här mycke sen jag fick knulla första gången. Fridens!
Ps. I finland får du inte ändra din bil mer än 50% till utseendet(då räknas lack, inredning, kjolpaket ja till o me speglar) utan att regga om den. Om du höjer motoreffekten med mer än... var det nu 20 eller 30% så måste du regga om.
När du reggar om så måste du betala ungefär lika mycke skatt som man gjorde då bilen va ny som är ungefär 40% av bilens värde=om du inte kommer från rätt adlade pung så har du inte råd att bygga om din bil lagligt. Vem fan har lust att betala dubbelt för sin bil???
Jag har själv aldrig försökt regga om en bil men det här är vad som berättats till mig.
Ett exempel på hur stränga dom är på besiktningen här är att i mars när jag var o besiktigade min bruksbil så fick jag nerslag på att skillnaden på mängden dubb jag hade på mina dubbdäck överskred 20% så jag blev tvungen att skaffa nya. Trotts att jag har traktormönster på däcken...
Så nu vet ni...