Tjenare nu är det så att jag har lagt mitt grenrör till min merca i min flickvänns merca (också en 190). Så nu till frågan.. hur kan jag få upp bagaget? är det borra sönder låset som gäller? vad kommer hända sen då? kommer man kunna stänga bagaget? Självklart skulle det just hända när jag har mina saker där inne..
Annars så går det framåt med min merca för er som undrar.. kommer köra utan turbo nu i vinter. men till sommaren kommer turbon dit igen..
/ MVh Anders
Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Aj aj.. nä finns ingen skidlucka ju på 190orna då tanken står bakom baksätet..
Sök på "Baklucka" på www.mbsca.com under c-klass så får du nog veta hur du kan gå till väga.. annars är ju inte en ny baklucka så dyr.. så bättre att kapa hål i den istället för att bända sönder plåten under bakluckan in imot skuffen..
ta en handslägga och en plan skruvmejsel.. Hamra in skruvmejseln i låset och vrid sedan
Så trodde jag också att det skulle funka att göra men innan jag gjorde det så hörde jag med en från stug-byn som sa att det inte hjälper.. tur var ju det.. han hade hört folk som hade gjort så och sen hade dom gjort hela bagageluckan sne..
/Mvh Anders
Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)
Aj aj.. nä finns ingen skidlucka ju på 190orna då tanken står bakom baksätet..
Sök på "Baklucka" på www.mbsca.com under c-klass så får du nog veta hur du kan gå till väga.. annars är ju inte en ny baklucka så dyr.. så bättre att kapa hål i den istället för att bända sönder plåten under bakluckan in imot skuffen..
Mvh kim
Jo det är tråkigt.. men även om det hade funnits en skidlucka så måste ju bagage luckan upp.. och går inte att öppna innifrån..
Ska slönga in en tråd i MBSCA.. har fått hjälp där tidigare med alla konstiga saker som hänt..