2897
Sök

Merca 190 bagage! Får inte upp det!!

208 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Tjenare nu är det så att jag har lagt mitt grenrör till min merca i min flickvänns merca (också en 190).
Så nu till frågan.. hur kan jag få upp bagaget? är det borra sönder låset som gäller? vad kommer hända sen då? kommer man kunna stänga bagaget?
Självklart skulle det just hända när jag har mina saker där inne.. tongue

Annars så går det framåt med min merca för er som undrar.. kommer köra utan turbo nu i vinter. men till sommaren kommer turbon dit igen..

/ MVh Anders

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

208 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Ingen som har någon aning om på hur man kan få upp det?

Mds är inte skit! Volvo är inte skit! Vad som är skit är sånt man inte pratar om :)

4 001 Inlägg
1 december 2008
du kan inte få upp låset genom skidluckehålet? eller finns det inte nåt sånt på 190:n?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

326 Inlägg
1 december 2008
vinkelslip? wink

"Sweet Insane Road Maniac"

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 december 2008
äre inte bara stoppa i nycklen virda om sen öppna?

208 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Tyvärr så funkar inget av det ni sagt.. kanske vinkelslip men det är min flickvänns bil så tror inte det är så uppskattat.. tongue

Får väll prova borra ut skiten.. eller smälla upp en mejsel under skiten..

Bärs!
3 456 Inlägg
1 december 2008
volvo_dude skrev:

Du tror inte han redan har provat det? roll

Garaget.org peakade 2008.

208 Inlägg
1 december 2008
Trådstartare
Aga_Diff skrev:
volvo_dude skrev:

Du tror inte han redan har provat det? roll

Mest troligast så har jag redan testat det ja..

Snart kommer tjejen hem med bilen så får jag väl vålda upp bagaget på ngt vis.. måste få upp det iaf.. tongue

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
1 december 2008
Aj aj.. nä finns ingen skidlucka ju på 190orna då tanken står bakom baksätet..

Sök på "Baklucka" på www.mbsca.com under c-klass så får du nog veta hur du kan gå till väga.. annars är ju inte en ny baklucka så dyr.. så bättre att  kapa hål i den istället för att bända sönder plåten under bakluckan in imot skuffen..

Mvh kim

Har alltid rätt!
689 Inlägg
2 december 2008
ta en handslägga och en plan skruvmejsel.. Hamra in skruvmejseln i låset och vrid sedan smile

Livet är ett helvete, du är bjuden!

208 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
pampers138 skrev:
ta en handslägga och en plan skruvmejsel.. Hamra in skruvmejseln i låset och vrid sedan smile

Så trodde jag också att det skulle funka att göra men innan jag gjorde det så hörde jag med en från stug-byn som sa att det inte hjälper.. tongue tur var ju det.. han hade hört folk som hade gjort så och sen hade dom gjort hela bagageluckan sne.. sad

/Mvh Anders

208 Inlägg
2 december 2008
Trådstartare
kimpan_90 skrev:
Aj aj.. nä finns ingen skidlucka ju på 190orna då tanken står bakom baksätet..

Sök på "Baklucka" på www.mbsca.com under c-klass så får du nog veta hur du kan gå till väga.. annars är ju inte en ny baklucka så dyr.. så bättre att  kapa hål i den istället för att bända sönder plåten under bakluckan in imot skuffen..

Mvh kim

Jo det är tråkigt.. men även om det hade funnits en skidlucka så måste ju bagage luckan upp.. och går inte att öppna innifrån.. sad

Ska slönga in en tråd i MBSCA.. har fått hjälp där tidigare med alla konstiga saker som hänt..

Sök