Tjena jag hade tänkt färga mina ramar i bilen vita någon som vet hur jag ska gå till väga, tänkte på färg och om jag ska slipa ner före. Gärna en punktlista över hur jag ska göra. Tacksam för svar
Vad ska jag ha för slip papper? och kan jag lacka sj, hur ska jag gå till väga då(färg osv)
När jag målade min ramar runt om på instrument panelen så plockade jag först loss alla delar jag skulle måla, kan vara lite knepigt men för mig gick det ganska enkelt. När du har gjort det kan du ta ett ganska grovt sandpapper , jag bara tog det jag hade i garaget, var inte då seriös gjusst då, men iafl så du får en hyffsat jämn yta på den del du ska måla, sen rekomenderar jag, sprutspackel , finns på sprejflaska lr burk, det räcker med en flaska om det e ganska små delar du ska måla, spruta sen på dom delar du ska måla , vänta typ 4-5 min imellan varje lager , spruta 2-3 lager. sen är det bara att ta fram ett finare sandpapper och puttsa lätt så att du får fram en slät yta som du själv är nöjd med, sen använde jag sprejfärg, färgen var samma som bilen dock, men anars så är det väll bara att springa in till närmsta bildels afär som säljer sprejfärg(lack) och välja ut den färg du vill ha. Håppas det här är dom svar du söker,